Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Marcin Wieczorek (wieczor_at_polbox.com)
Data: Mon 25 Oct 1999 - 12:56:30 MET DST

eloy_at_pawnhearts.eu.org (Krzysztof Krzyżaniak) napisał(a):
>1) Nie masz obowiązku korzystania z Newsów
>2) Nie masz obowiązku korzystania z serwerów, które uwzględniają Cancele.
>3) Nie znam osoby, która by dostawała pieniądze za utrzymanie serwera NEWS
> (zauważ, że nie napisałem, że takich osób nie ma)
>4) (Na szczęście) nie Ty ustalasz prawa funkcjonujące w hierarchi pl.*.
> Możesz co najwyżej biernie się nim poddać lub nie.
>5) Wiele razy wspominałem, że nie ma praktycznie żadnej przeszkody byś
> utworzył sobie z Piotrem Trzcionkowski USENET2 z włąsną hierarchią pl.*,
> pol.* czy jakąkolwiek.

Koronnym argumentem ludzi takich jak Ty jest społeczna praca adminów.
Sugerować by to miało, że jeśli ktoś coś robi za darmo to może to
robić byle jak. Ja rozumiem, że długi okres socjalizmu wypaczył
pojęcie pracy społecznej ale właśnie dlatego należy piętnować
zachowania takie jak Twoje.

Administrator newsów postawił serwer nie dla siebie ale dla ludzi z
niego korzystających. Powinno mu zależeć na zadowoleniu użytkowników z
jego pracy mimo, że nie dostaje za nią pieniędzy. To zadowolenie można
osiągnąć na wiele sposobów. Nawet jeśli admin uważa, że wprowadzenie
Unikodu jest szkodliwe (z różnych powodów, np. ze wzgędu na duże
obciążenie łącz lub kłopoty z przenośnością) to wypadałoby
przynajmniej wziąć udział w dyskusji i uargumentować swoje stanowisko.

Teksty w stylu: "ja tu rządzę a jak się nie podoba to wynocha" rażą
mnie w tym samym stopniu co roszczeniowa postawa użytkowników.

--
Marcin Wieczorek ( T-1000 )
wieczor_at_polbox.com