Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Krzysztof Krzyżaniak (eloy_at_pawnhearts.eu.org)
Data: Mon 25 Oct 1999 - 14:50:10 MET DST

Pewnego dnia, a było to Mon, 25 Oct 1999 12:56:30 +0200 przyszła do mnie
wiadomość od <wieczor_at_polbox.com> i powiedziała:

[..]
>Koronnym argumentem ludzi takich jak Ty jest społeczna praca adminów.
>Sugerować by to miało, że jeśli ktoś coś robi za darmo to może to
>robić byle jak. Ja rozumiem, że długi okres socjalizmu wypaczył
>pojęcie pracy społecznej ale właśnie dlatego należy piętnować
>zachowania takie jak Twoje.

Bynajmniej nie byle jak. Porównaj sobie funkcjonowanie serwera news.tpsa.pl
który od biedy możemy podciągnąć pod komcercyjne z funkcjonowaniem np. icm.
Zgodzę się z twierdzeniem, że admini ustalają takie prawa po to, żeby im było
wygodnie. Ale to chyba ich prawo, prawda?

>Administrator newsów postawił serwer nie dla siebie ale dla ludzi z
>niego korzystających. Powinno mu zależeć na zadowoleniu użytkowników z
>jego pracy mimo, że nie dostaje za nią pieniędzy. To zadowolenie można
>osiągnąć na wiele sposobów. Nawet jeśli admin uważa, że wprowadzenie
>Unikodu jest szkodliwe (z różnych powodów, np. ze wzgędu na duże
>obciążenie łącz lub kłopoty z przenośnością) to wypadałoby
>przynajmniej wziąć udział w dyskusji i uargumentować swoje stanowisko.

Czy argument `bo nie' jest właściwym argumentem?

>Teksty w stylu: "ja tu rządzę a jak się nie podoba to wynocha" rażą
>mnie w tym samym stopniu co roszczeniowa postawa użytkowników.

Trudno. Niespecjalnie mi zależy na Twoim dobrym samopoczuciu.

        eloy

P.S. Teksty `okres socjalizmu', `praca społeczna' nie przemawiają do mnie.
Za młody jestem.

--
 * Krzysztof `eloy' Krzyżaniak * HP -> http://www.pawnhearts.eu.org/~eloy/
 * <eloy_at_pawnhearts.eu.org>    * Kabaret Loza44 -> http://loza44.topnet.pl/