Re: Bannery. Na co komu one.

Autor: Robert R. Wal (rrw_at_reptile.eu.org)
Data: Mon 18 Oct 1999 - 13:39:18 MET DST

On 99.10.16 Marek Trenkler pressed the following keys:

> A pisma składają się w połowie z reklam, bo większość ich przychodów
> pochodzi własnie z reklamy, a nie ze sprzedaży. Alternatywa: można by
> sprzedawać gazetę codzienną bez reklam za 10 czy 15 zł, a miesięcznik
> bez reklam za 100 zł, ale nikt by ich wtedy nie kupił.

Nie znam obecnie kosztów produkcji magazynów częściowo kolorowych, ale
pamiętam, że dwa lata temu pewien magazyn z dołączoną płytą kompaktową
kosztował w produkcji ~25% swojej ceny kioskowej. Humorystyczne było w tym
to, że produkcja gazety była w tym dwukrotnie droższa od produkcji płyty ;)

Do tego jeszcze dochodzą koszty opracowania materiału, ale każdy, kto
pracował w periodyku nie będącym brukowcem w rodzaju ,,Skandali'' wie, że
wydawca nie ponosi aż tak wielkiego wydatku na stworzenie treści ;)

Anyway, kiedy liczyłem z jednym rednaczem, wyszło nam, że tamto pismo bez
reklam możnaby było wydawać za cenę wyższą o mniej niż połowę, przy
założeniu 50% zysku (i.e. 50% przychodów ze sprzedaży to byłby czysty
zysk).

Dlatego nie podoba mi się wciskany czytelnikom kit, że tylko dzięki
reklamom stać ich na kupowanie gazet. Reklamy służą wyłącznie zwiększeniu
zysków wydawcy, nie zmieniają zasadniczo cen gazet (przynajmniej tej, którą
miałem okazję dokładnie policzyć).

Reptile

--
We are the Framlings Who Say ``Ni''!