Re: Autorespondery (bylo Re: Re: Panowie administratorzy)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 07 Sep 1999 - 19:39:12 MET DST

Dnia 7 Sep 99 o godz. 17:17, Marek Kuchciak napisal(a):

> Masz na mysli uzytek prywatny czy sluzbowy?
>
> Prywatnie przeciez nikt nie zobowiazuje sie do informowania kogokolwiek o
> swoim wyjezdzie na urlop. Co wiecej, moze z jakichs powodow chciec zachowac
> to w tajemnicy - ma do tego prawo. Czy wyjezdzajac gdzies na dluzej
> zostawiasz stosowna informacje na drzwiach swojego mieszkania?
Niektorzy ludzie uwazaja, ze jednym z wymogow netykiety jest, aby na maila
odpowiedziec (oczywiscie o ile wymaga on odpowiedzi) w ciagu najdalej kilku
dni. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza zignorowanie listu, co jest
co najmniej niegrzeczne. Po trochu zgadzam sie z tym pogladem.
Czy naprawde nigdy nie byles w sytuacji, ze wysylasz do kogos maila z waznym
dla ciebie pytaniem i mija dzien, dwa, piec, tydzien, dwa tygodnie, a
odpowiedzi nie ma? W tym momencie glowisz sie - odpowie? nie odpowie? dostal
w ogole tego maila czy nie? pisac jeszcze raz? moze nie ma ochoty mi
odpowiedziec? Autoresponder powoduje, ze wiesz na czym stoisz - dlatego
zawsze wyjezdzajac na dluzszy czas staram sie zostawiac autoresponder, zeby
osob, ktore do mnie by pisaly, nie zostawiac w sytuacji takiej jak
przedstawilem.

> Poza tym mnie osobiscie irytuja odpowiedzi z autoresponderow na listach i
> grupach dyskusyjnych. A co bedzie, jesli ktos zlosliwy podrzuci
> "ping-ponga" pomiedzy dwoma malo inteligentnymi autoresponderami?
Juz pisalem w poprzedniej odpowiedzi - to kwestia konfiguracji.

> Oczywiscie co innego sluzbowo: jesli ktos jest _zobowiazany_ do
> odpowiadania w okreslonym terminie na listy nadchodzace na jakis adres, to
> na czas urlopu w normalnej instytucji po prostu ktos go bedzie zastepowal.
I tu sie przydaje autoresponder - moze informowac, z kim sie kontaktowac
podczas nieobecnosci danego czlowieka. W koncu trudno dac komus innemu pelny
dostep do calej swojej poczty...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl