Re: SENSOWNA PROPOZYCJA (bylo Re:Panie Płókarz,

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 15:53:52 MET DST

Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl> writes:

> I to byłoby miłe, gdyby tak się po prostu dało wstępnie zawęzić
> selekcję. Ale ponieważ się nie da, uważam, że wprowadzenie limitu
> interwencji mam sens.

A ja uwazam, ze w przypadku 99% grup ich kasowanie bez brania za to
odpowiedzialnosci jest niedopuszczalne. Niezaleznie od jakichs "limitow".

> Jak mi to już wyjaśniono, tylko do czasu nadejścia cacncela
> odświeżającego.

Nic nie stoi na przeszkodzie wykrywania takiego i ponownego kasowania.
Dokladnie tak m.in. zalatwiane byly kiedys problemy z tworzeniem/kasowaniem
grup w BIG8 (czy mniej) przez niewlasciwych ludzi.
Teraz nie ma tego problemu, praktycznie kazdy uzywa PGP, ale do alt.*
doskonale sie to nadaje.

> Poza tym, czy wszystkie serwery w Polsce naprawdę są
> skonfigurowane tak, że pozwalają na kasowanie grup/postów z
> hierachii alt?

Lubisz pojecie "wszystkie". Na takie pytanie nikt nie jest w stanie
udzielic odpowiedzi.
Na duzych serwerach przechowujacych praktycznie wszystkie alt.*
- zapewne tak.

> O ile zdołałem się dowiedzieć, częstym defaultem jest
> pozwolenie na zakładanie/wysyłanie dla wszystkich (z ew.
> "geograficznym" ograniczeniem), oraz zakaz kasowania grup i
> cancelowania postów również dla wszystkich.

To raczej na serwerach, ktore maja niewielka czesc alt.*.
Naturalnie kasowanie postow to inna bajka, wiekszosc serwerow ma wlaczona
weryfikacje canceli, wiec zwykly user nie skasuje postow innych (czasem
ze swoim tez moze miec problemy, no coz - tak to jest, jesli sie uzywa
0202122).

> Jakich przekrętów?

Np. takich, ze zostanie skasowana grupa (chocby przez wysylanie na nia
pornografii w tym celu), ktora nie powinna byc skasowana.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator