Re: Panowie administratorzy - Wam się po prostu nie chce :(

Autor: snake_at_stygia.com
Data: Thu 02 Sep 1999 - 14:28:15 MET DST

Moje oswiadczenie :

Uwazam ze dziecieca pornografie powinno sie zwalczac wszelkimi
dostepnymi srodkami.

Koniec oswiadczenia .

On Tue, 31 Aug 1999 09:24:40 +0200, "DarekO" <darek_at_vc.pl> wrote:

> Niestety, przykre to. Cała afera przeszła i oprócz olbrzymiej ilości
>postów prawie nic się nie zmieni :(
>
> Zachowujecie się jakby Wam internet spaczył podejście do życia. Uważacie
>że każdy kto korzysta z news musi znać adres abuse_at_serwer - jak nie to
>kretyn i nie należy zwracać na niego uwagi.

A dlaczego ma sie go nie nauczyc, tak jak numeru 997, 998 lub
najblizszego mu komisariatu policji. Korzysta z nowego medium i musi
sie uczyc pewnych zasad jakie nim kieruja, przeciez przez cale zycie
uczymy sie czegos nowego.

>Chcecie żeby społeczeństwo
>zaakceptowało waszą obojętność do zawartości grup które udostępniacie. Jak
>sobie to wyobrażacie? Pani Krysia z warzywnego na pewno zrozumie że nie
>możecie poświecić 1 h tygodniowo na przegląd nazw grup. Na pewno..... Jak
>możecie wymagać żeby ktokolwiek przechodził obojętnie obok tak banalnie
>łatwego dostępu do pedopornografii???

Jaka obojetnosc ?!

Moim zdaniem Pan jak i wiele innych osob nowo korzystajacych z sieci,
nie bardzo rozumiecie jej skladowe elementy jak service-providerzy ,
administratorowie systemow, technologie w niej uzywane jak i
techniczne mozliwosci zapanowania nad nia.

Uwazam, ze zaden z service providerow trzymajacych na swoich dyskach
strony swoich klientow , ani zaden z administratorow z serwerow news
nie powinien odpowiadc za ich zawartosc, moze usuwac materialy
niezgodne z prawem na prosbe osob ktore takie tresci znalazaly, lub
Policji, lub w wyniku zlamania wewnetrzego regulaminu swidaczenia
uslug ( nawet TPSA posiada regulamin swiadczenia usug internetowych
(www.tpnet.pl ), jaki posiada kazdy z service prowviderow, ale nie
musi tego robic z wlasnej woli.

Jak sama nazwa wskazuje (service-provider) sa dostawcami usug
polegajacych na zapewnieniu dostepu do sieci, sa ogniwem laczacym Pana
z calym internetem, moze w tej chwili Pan tego nie zauwaza bo pewno
korzysta Pan z dostepowego numeru TPSA- 0202122.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ich zadaniem jest zapewnienie Panu stalego, szybkiego dostepu do
sieci, a nie monitorowanie Pana poczynan i zainteresowan. Nie sa
cenzorami, ich zadaniem nie jest Pana ocenianie !!!
To samo dotyczy administratorow serwerow news. Udostepniaja przestrzen
dyskowa pod 28 tysiecy grup dyskusyjnych, to naprawde duza ilosc,
niech Pan sobie wyobrazi sam ich spis - 28 tysiecy linii maszynopisu(
przy 32 liniach na stronie jest to 850 stron A4). Srednie stale
obciazenie serwera news.task.gda.pl, wacha sie w przedziale 70 - 120
tys uzytkownikow, korzystajacych na raz z jego zasobow (o 4 nad ranem
spada do 40 tys). Abstrachujac od tego co wyzej napisalem, jak Pan
wyobraza sobie przejrzenie takiej ilosci danych w 1 godzine jak Pan
proponuje.

Przestrzen dyskowa udostepniana jest w dobrej wierze, to tylko zli
ludzie wykorzystuja dyski serwerow news do przechowywania nielegalnych
materialow. (troche patetyczne ale prawdziwe)

Pisze Pan o Pani Krysi ktora znajduje w latwy sposob dziecieca
pornografie. Po co jej wogole szuka, a jesli potrafila znalezc jedna
czy dwie grupy na 850 stronach A4, to znaczy ze jej bardzo na tym
zalezalo, i jest wielce prawdopodobne ze bedzie z niej stale
korzystac, a byc moze nawet slac tam wlasne artykuly, bo jest chora i
powinno sie ja leczyc. Zamknieciem Pani Kasi powinna zajac sie Policja
ktora dzieki pomocy "obwinianych przez Pana administratorow" znalazla
by miejsce w ktorym Pani Kasia wchodzi do sieci. Znalezc Pania Kasie
mozna na podstawie naglowkow jej postow (gdzie zawarta jest cala droga
przesylki). Jest to możliwe udowodnil to Tsutomu Shimomura lapiac
Kevina Mittnicka. (moglem zrobic bledy w nazwiskach)
Ale wciaz powinno sie zamknac Pania Kasie a nie administratora
serwera, on tylko udostepnia przestrzen do wymiany korespondencji
pomiedzy milionami uzytkownikow.

Korzystam z sieci od prawie 5 lat i jak dotad ani razu nie zajrzalem
na grupe z dziecieca pornografia, jest to dla mnie cos obrzydliwego i
zupelnie poza moim kregiem zainteresowan. Tak zostalem wychowany przez
rodzicow, szkole, studia, otoczenie w ktorym dorastalem. I z tego
powodu nie kupilbym nigdy filmu ani gazety z child-porno nawet jakby
lezala w kazdym kiosku i kosztowalo symboliczna 1-zlotowke.

I tak postepuja ludzie ktorych znam, i ni jak nie moge zrozumiec
faceta, :
1) ktory korzysta z sieci 14 dni,
2) konfiguruje specjalistyczne oprogramowanie do obsugi news
3) sciaga liste 28 tysiecy grup dyskusyjnych
4) odnajduje 2-4 grupy poswiecone temu tematowi
5) sciaga zdjecia, z ciekawosci lub pragnienia ktore siedzialo gdzies
w jego glowie i naciskalo na jego przysadke
6) po czym czuje sie obrazony, jak on mogl znalezc child-porno,
przeciez to ohyda, zeby on, zupelnie przypadkiem natrafil na takie
materialy

Niech Pan zwroci uwage ile swiadomych decyzji z wlasnej woli podjal
ten czlowiek. To tego Pana policja powinna wziac pierwszego na
przesluchanie i zrobic mu rewizje w domu (moze usunal te zdjecia z
dysku ale nie z kosza na pulpicie - w koncu przyznal sie ze nie ma
pojecia o komputerach).

> Jedyne pocieszenie jest takie że Pan Easy^R znalazł jeden konkretny
>przypadek i powiadomił odpowiednie służby - dzięki za podniesienie na duchu.
>Nawet reakcja dwóch adminów którzy napisali że będą sprawdzać nazwy grup nie
>była zbyt pocieszająca. Oni to robią z musu - nie dlatego że czują potrzebę.

I tak powinnismy sie wszyscy zachowywac, powiadamiac organy scigania.

>Proponuję zakończyć całą dyskusję - do nikąd nie prowadzi. Szkoda czasu.

Ja tez sie pod tym podpisuje.

Pozdrowienia dla nieslusznie moim zdaniem skrzywdzonychadminow :) !

Hej,