Re: Panowie administratorzy - Wam siê po prostu nie chce :

Autor: Robin Wschód (rwschod_at_free.polbox.pl.invalid)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 21:55:58 MET DST

Thu, 02 Sep 1999 12:28:15 GMT, snake_at_stygia.com napisa³(a):

>A dlaczego ma sie go nie nauczyc,

dlaczego ma siê nauczyæ ? czy coœ siê zmieni dla niego jak siê nauczy ?

bo widzisz, te numery nie s³u¿¹ tylko têpieniu, wiêc s¹ naprawdê potrzebne, a abuse@ nie wnosi nic specjalnie konstruktywnego

>Korzysta z nowego medium i musi
>sie uczyc pewnych zasad jakie nim kieruja, przeciez przez cale zycie
>uczymy sie czegos nowego.

ale weŸ poprawkê na to, ¿e nie ka¿dy jest zainteresowany wszystkim, s¹ ludzie, których pewne rzeczy nie interesuj¹, i w masie ró¿nych ciekawostek relatywnie ma³a czêœæ spo³eczeñstwa interesuje siê np. abusa'mi i innymi cudacznymi pojêciami zrozumia³ymi bez problemu dla anglika/amerykanina, ale nie polaka

>Moim zdaniem Pan jak i wiele innych osob nowo korzystajacych z sieci,
>nie bardzo rozumiecie jej skladowe elementy jak service-providerzy ,
>administratorowie systemow, technologie w niej uzywane jak i
>techniczne mozliwosci zapanowania nad nia.

a co to ma do rzeczy ? sk³adowym elementem œwiata s¹ niusy, i nikt prawa œwiata nie bêdzie przystosowywa³ do marginalnej, tak tak, jego czêœci

>Uwazam, ze zaden z service providerow trzymajacych na swoich dyskach
>strony swoich klientow , ani zaden z administratorow z serwerow news
>nie powinien odpowiadc za ich zawartosc,

MUSI odpowiadaæ, co najwy¿ej jego odpowiedzialnoœæ mo¿na zredukowaæ, np. nie poniesie kary za stronê nielegaln¹, ale poniesie jeœli bêdzie reklamowa³ tak¹ stronê czy swój serwis jako przeznaczony do takich celów, elementarn¹ zasad¹ powinna byæ autoryzacja u¿ytkowników, czyli nie freepolbox, a serwis, gdzie od u¿ytkownika wymaga siê
przedstawienia

>moze usuwac materialy
>niezgodne z prawem na prosbe osob ktore takie tresci znalazaly, lub
>Policji, lub w wyniku zlamania wewnetrzego regulaminu swidaczenia
>uslug ( nawet TPSA posiada regulamin swiadczenia usug internetowych
>(www.tpnet.pl ), jaki posiada kazdy z service prowviderow, ale nie
>musi tego robic z wlasnej woli.

bzdurzysz, regulamin jest tylko elementem prawa, zawsze istotne bêd¹ przepisy ogólne a dopiero potem szczególne i okulnikowe, i jeœli jego serwis pe³ny jest nielegalnych materia³ów to ponosi pe³n¹ odpowiedzialnoœæ za swoj¹ bezczynnoœæ, nikt nie musi go o nic prosiæ, to w jego interesie

>Jak sama nazwa wskazuje (service-provider) sa dostawcami usug
>polegajacych na zapewnieniu dostepu do sieci,

a nie powinno to powinno byæ coœ wiêcej ? bo mnie siê wydawa³o, ¿e mówimy o serwisie w sensie niusów i stron www, akurat provider, o jakim piszesz, niusów ani www nie oferuje

>Pisze Pan o Pani Krysi ktora znajduje w latwy sposob dziecieca
>pornografie. Po co jej wogole szuka, a jesli potrafila znalezc jedna
>czy dwie grupy na 850 stronach A4, to znaczy ze jej bardzo na tym
>zalezalo, i jest wielce prawdopodobne ze bedzie z niej stale
>korzystac, a byc moze nawet slac tam wlasne artykuly, bo jest chora i
>powinno sie ja leczyc.

dobre :-)))))))))))))

>Zamknieciem Pani Kasi powinna zajac sie Policja
>ktora dzieki pomocy "obwinianych przez Pana administratorow" znalazla
>by miejsce w ktorym Pani Kasia wchodzi do sieci. Znalezc Pania Kasie
>mozna na podstawie naglowkow jej postow (gdzie zawarta jest cala droga
>przesylki). Jest to mo¿liwe udowodnil to Tsutomu Shimomura lapiac
>Kevina Mittnicka. (moglem zrobic bledy w nazwiskach)

a km to postaæ fikcyjna czy autentyczna ? :-))))))))))))))))))))

>Ale wciaz powinno sie zamknac Pania Kasie a nie administratora
>serwera, on tylko udostepnia przestrzen do wymiany korespondencji
>pomiedzy milionami uzytkownikow.

widzisz, jak bezpañski pies kogoœ pogryzie to odpowiedzialna jest gmina, naprawdê, wiêc jeœli nie autoryzujesz swoich u¿ytkowników zarówno w sensie dostêpu do us³ugi jak i nie sprawdzasz jego wiarygodnoœci to MUSISZ ponosiæ konsekwencje

>Korzystam z sieci od prawie 5 lat i jak dotad ani razu nie zajrzalem
>na grupe z dziecieca pornografia, jest to dla mnie cos obrzydliwego i
>zupelnie poza moim kregiem zainteresowan. Tak zostalem wychowany przez
>rodzicow, szkole, studia, otoczenie w ktorym dorastalem. I z tego
>powodu nie kupilbym nigdy filmu ani gazety z child-porno nawet jakby
>lezala w kazdym kiosku i kosztowalo symboliczna 1-zlotowke.

a jakby zap³acili ci np 100z³ od ka¿dej ulotki to te¿ byœ siê powstrzyma³ ? wszystko jest dla ludzi, mo¿e nie ka¿dy w równym stopniu leci na ka¿d¹ rzecz, ale generalnie, jak widaæ na przyk³adzie niusów, ktoœ z tego korzysta

>I tak postepuja ludzie ktorych znam, i ni jak nie moge zrozumiec
>faceta, :
>1) ktory korzysta z sieci 14 dni,
>2) konfiguruje specjalistyczne oprogramowanie do obsugi news
>3) sciaga liste 28 tysiecy grup dyskusyjnych

chc¹c u¿ywaæ JEDNEJ grupy z tych 28 tysiêcy zwykle jest to niezbêdne

>4) odnajduje 2-4 grupy poswiecone temu tematowi

nie odnajduje, tylko czytnik pokazuje mu wœród listy dos³ownie KILKU grup, które ostatnio powsta³y

>Niech Pan zwroci uwage ile swiadomych decyzji z wlasnej woli podjal
>ten czlowiek. To tego Pana policja powinna wziac pierwszego na
>przesluchanie i zrobic mu rewizje w domu (moze usunal te zdjecia z
>dysku ale nie z kosza na pulpicie - w koncu przyznal sie ze nie ma
>pojecia o komputerach).

w jakim celu ? czy on te zdjêcia upublicznia ? przecie¿ o to chodzi a nie o to, ¿e kogoœ mog¹ one interesowaæ

>I tak powinnismy sie wszyscy zachowywac, powiadamiac organy scigania.

to poka¿ mi najbli¿szy organ œcigania w internecie, bo fbi chyba nie bardzo kuma po polsku

>Ja tez sie pod tym podpisuje.
>
>Pozdrowienia dla nieslusznie moim zdaniem skrzywdzonychadminow :) !

a którzy to ?