Re: Sedno sprawy --> zalosny poziom artykulu (bylo: Pa

Autor: isz_at_irc.pl
Data: Sat 28 Aug 1999 - 14:29:35 MET DST

Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Dnia 27 Aug 99 o godz. 18:57, DarekO napisal(a):

[...]
:> Jest, ale trochę źle to odebrałeś. To raczej tak:
:> Jak zawodowy dziennikarz może pisać bzdury? I nie chodzi o poglądy tylko o
:> poziom MERYTORYCZNY!!. pewnie wystarczyłoby gdyby się przeszli do pokouju
:> obok i porozmawiali z kolegą z dodatku o komputerach.

: Dokladnie.
: Jestem - miedzy innymi - takze dziennikarzem. I moze wlasnie dlatego
: maksymalnie wkurzaja mnie tacy pismacy, co to pisza - w bardzo
: autorytatywnym tonie - o rzeczach, o ktorych nie maja zielonego pojecia.

Czyli jesteś za cenzurą ? Ktoś ma określić czy ten dziennikarz ma prawo to
napisać czy nie, bo przecież może się na tym nie znać ?
Czy dziennikarze _muszą_ pisać tylko to na czym się znają ?

Mnie nie chodzi o treść merytoryczną, tylko o prawo do napisania artykułu.
Przecież jeśli ten artykuł narusza czyjeś dobra osobiste, jest w nim
ewidentna krzywdząca nieprawda, to podajesz dziennikarza do sądu.
Taka jest postępowanie w państwie prawa. Sam walczysz o wolność słowa w
Internecie a odmawiasz tej wolności gazecie ?

: Niestety, poki co rzeczywistosc jest taka, ze artykul w gazecie ma znacznie
: wieksza "sile przebicia" niz na newsach, i znacznie latwiej jest glupim
: artykulem, napisanym bez sprawdzenia faktow, kogos skrzywdzic. Poza tym na
: newsach "ofiara" moze skutecznie replikowac, w prasie jest to przewaznie
: niemozliwe. Z tego wzgledu odpowiedzialnosc dziennikarza za swoje slowa
: winna byc IMHO szczegolna, i pisanie czegos bez dokladnego sprawdzenia
: tego, co sie pisze, jest po prostu karygodne.

To wszystko prawda, ale nie zmienia to faktu, że tylko publikacja treści
niezgodnym z prawem jest zabroniona, czy w artykule były takie treści ?

isz

--
 ------------- Ireneusz Szuca * IS141-RIPE * PGP welcome ----------------