Re: Sedno sprawy --> zalosny poziom artykulu (bylo: Pa

Autor: Marian Landowski (marian.landowski_at_energetyka.bielsko.pl)
Data: Sat 28 Aug 1999 - 18:09:27 MET DST

isz_at_irc.pl napisał(a) w wiadomości: <7q8knf$psb$1_at_sunrise.pg.gda.pl>...
>Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
>: Dnia 27 Aug 99 o godz. 18:57, DarekO napisal(a):
>
>[...]
>:> Jest, ale trochę źle to odebrałeś. To raczej tak:
>:> Jak zawodowy dziennikarz może pisać bzdury? I nie chodzi o poglądy tylko
>:> poziom MERYTORYCZNY!!. pewnie wystarczyłoby gdyby się przeszli do
pokouju
>:> obok i porozmawiali z kolegą z dodatku o komputerach.

>To wszystko prawda, ale nie zmienia to faktu, że tylko publikacja treści
>niezgodnym z prawem jest zabroniona, czy w artykule były takie treści ?

Sądzę że nie ma Pan racji.
Krytykowany artykuł "Rz" i podtrzymywanie zawartego w nim stanowiska
jest szkodliwe z bardziej ogólnych powodów. Ludzie są z natury zachowawczy.
Proszę sobie wyobrazić stanowisko dyrektora gimnazjum który otrzymał
pracownie internetową. Jeżeli dyrektor jest zachowawczym człowiekiem,
przeczytał sławny (w złym sensie tego słowa) artykuł i nauczyciel
informatyki zwraca się do niego z prośbą o zabezpieczenie nawet
tylko 300-500 zł na pokrycie kosztów połączenia z 0202122.
Dyrektor sam nie korzysta z internetu, po tym artykule ważniejsze
dla niego będzie zabezpieczenie dzieci przed złem niż "jakieś tam
nauczanie internetu".

Stąd wniosek iż artykuł "Rz" nie sprzyja oczekiwaniom społecznym.
Więcej, uważam że może powodować ograniczanie korzyści z
wydatkowanych już potężnych kwot m.in. na wspomniane pracownie
internetowe.

--
Marian Landowski
Idealizm jest dobry - pragmatyzm konieczny.