Re: Sedno sprawy --> zalosny poziom artykulu (bylo: Pa

Autor: Grzegorz Grudzinski (gsg_at_mimuw.edu.pl)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 09:44:37 MET DST

isz_at_irc.pl <isz_at_irc.pl> pisze:
>Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
>: Dnia 27 Aug 99 o godz. 18:57, DarekO napisal(a):
>
>: Jestem - miedzy innymi - takze dziennikarzem. I moze wlasnie dlatego
>: maksymalnie wkurzaja mnie tacy pismacy, co to pisza - w bardzo
>: autorytatywnym tonie - o rzeczach, o ktorych nie maja zielonego pojecia.
>
>Czyli jesteś za cenzurą ? Ktoś ma określić czy ten dziennikarz ma prawo to
>napisać czy nie, bo przecież może się na tym nie znać ?
>Czy dziennikarze _muszą_ pisać tylko to na czym się znają ?

A słyszałeś kiedyś o etyce zawodowej? To takie niemodne pojęcie, wielu ludzi
się z nim nie zetknęło. Obowiązywało kiedyś m.in. dziennikarzy. I, poza
wszystkim innym, miało ścisły związek z tym, żeby nie pisać ewidentnych
bredni.

Jeśli chcesz to nazywać nawoływaniem do _auto_cenzury - proszę bardzo.

>Mnie nie chodzi o treść merytoryczną, tylko o prawo do napisania artykułu.

Prawo napisać artykuł ma każdy. Jednak pisanie bzdur o czymś, o czym się nie
ma pojęcia, jest przejawem braku szacunku dla czytelnika i skrajnej
amatorszczyzny.

A ze strony gazety, która takie brednie wydrukuje, jest objawem
niewybaczalnego braku profesjonalizmu.

>Przecież jeśli ten artykuł narusza czyjeś dobra osobiste, jest w nim
>ewidentna krzywdząca nieprawda, to podajesz dziennikarza do sądu.
>Taka jest postępowanie w państwie prawa. Sam walczysz o wolność słowa w
>Internecie a odmawiasz tej wolności gazecie ?

Nie odmawiam. Tylko przykro mi, że Rzepa spadła do poziomu Skandali i
skutecznie straciła potencjalnego czytelnika.

>To wszystko prawda, ale nie zmienia to faktu, że tylko publikacja treści
>niezgodnym z prawem jest zabroniona, czy w artykule były takie treści ?

Oczywiście nie można zabronić gazecie drukowania dowolnych bzdur. Myślę, że
cała dyskusja wynika stąd, że ta konkretna gazeta zasługiwała (kiedyś) na
pewną dozę szacunku.

Nie sądzę, żeby ktokolwiek w tej grupie protestował przeciw takim samym
tekstom wydrukowanym na przykład w ,,Nie'' czy ,,Skandalach''.

Dotarło?

Wszystkiego dobrego,
-- Grześ

,,Nie wiesz, póki nie spróbujesz''