Re: panie plotkarz, głupiś pan

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 12:46:34 MET DST

Slawomir Bialek wrote:

[...]

> grupy mogą sobie być... i nawet powinno z powodów jak wcześniej
> pisałem.
> nielegalne są umieszczane tam materiały - i nie widzę
> przeszkód aby ścigać odpowiedzialnych za to ludzi...
> tych umieszczających :)

No nie wiem. Zaczynam mieć wątpliwości, bo rzeczywiście nazwa grupy
to jeszcze nie przestępstwo, a z drugiej strony tolerowanie
"abpe.kids.raped" wydaje mi się niedopuszczalne.

[...]

> powiem wprost - wolę nurzać to polskie prawo, jeżeli
> ochronię w ten sposób kogoś, a już szczególnie swoje
> czy sąsiadów dzieci[1]... a skoro napisałeś,
> że nie zamierzasz, to muszę stwierdzić, że działasz
> na moją i ich szkodę

W jaki sposób? Na razie tylko rozmawiamy o możliwiościach, a ja
akurat uważam, że zamiast taktyki "przywabić do przynęty i
odstrzelić" równie dobrze można by zasosować taktykę "wygonić na
otwarty teren i odstrzelić". Jeśli będzie powszechnie znany sposób
reagowania, to będzie krótka piłka - post nie tam gdzie trzeba, albo
nielegalny -> admin -> ew. inni admini -> policja.

> --c
>
> [1] oczywiście wiem, że już tak różowo nie ma,
> bo już zaczęły się w tym temacie crossposty
> na niewinne grupy, ale... jestem przekonany,
> że to głównie z tego powodu, że już się z tym
> walczy takimi nieprzemyślanymi metodami...

Problem w tym, czy traktować to jako zagrożenie, które trzeba
"skanalizować", czy właśnie wtedy odstrzeliwać. O ile w ogóle to się
zacznie na większą skalę, czego wcale nie jestem pewien.

> a poza tym usenet - to dopiero wierzchołek
> góry lodowej, jak sądze...

Bez wątpienia. Od początku pisałem, że akurat Usenet to pewnie wąski
margines dystrybucji pedoporno, ale to nie zmienia faktu, że ludzie
popełniają przestępstwo używając go do tego celu.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>