Re: Panie Płókarz, proszę przyjšć wyrazy

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 23:40:58 MET DST

Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl> writes:

> Ale pewne minimum działań można chyba podjąć? Czy przejrzenie raz na
> tydzień nowości w hierarchii alt.* i wycięcie grup _jawnie_
> zorientowanych na pedofilów to takie znowu pełnoetatowe zajęcie?

W sumie nie, te kilkaset grup mozna przejrzec. W koncu nie bedzie to
kosztowac wiecej niz 100 zl pracy admina, drobiazg dla duzej firmy.

> Jak
> widać po efektach, można było. Wszyscy biorący feed z ICMu już tych
> grup nie dostaną.

Falsz. Mylisz "branie feedu z ICMu" z "braniem feedu tylko z ICMu".

> Czy to nie jest jakiś krok do przodu?

Nie.

> Co jest niemożliwe technicznie? Wycięcie jawnie pedofilskich grup?
> To właśnie zostało zrobione.

Na jak dlugo?
W momencie, gdy admini wylaczaja w ogole informowanie o nowych grupach,
chcesz by je przegladali regularnie? A skad maja wiedziec, ze dana grupa
ma byc pedofilska? Poza trywialnymi przypadkami nie da sie tego stwierdzic
na pierwszy rzut oka.

> Ustalenie jakiegoś sposobu obrony przed
> nadużyciami i rozpropagowanie go? Też chyba da się zrobić.

Jak?

> Jeśli są
> sztaby ludzi ochotniczo cenzurujących spam,

Nie ma. Niestety. To tylko automaty, ale te nie potrafia rozpoznawac
pedofilii. Chyba ze znasz taki, ktory potrafi?

> dlaczego nie mogłyby
> istnieć sposoby ostrzegania przed nielegalnymi treściami w Usenecie?

Chetnie bym widzial powstanie takiego programu, naturalnie nie stac mnie
na zaplacenie za jego stworzenie.

> W tym momencie zginęła sama sprawa, bo problem zrobiło się z
> niewygodnego człowieka, a mnie nieszczególnie akurat obchodzi kto on
> jest i jakie ma motywacje.

Jakie ma motywacje, to nie wiem. Ale wiem, ze:
- na razie przynajmniej nie przedstawil on zadnych dowodow (a te bardzo
  latwo przedstawic w takim przypadku) na istnienie w ICM artykulow ze
  "zdjeciami" dzieci.
- przynajmniej raz sam dopuscil sie wyslania komus (i to nie policji/
  prokuraturze/gazecie) nielegalnych zdjec.

zamiast:
- powiadomic adminow ICM o problemie - przeciez jest oczywiste, ze mogli
  o tym nie wiedziec i zapewne nie wiedzieli,
- usunac grupy z potencjalnie nielegalna zawartoscia (tak, mogl to zrobic
  i moim zdaniem byl to jego obowiazek, jak juz te grupy namierzyl), ani
  nie poprosil o pomoc nikogo, kto umie to zrobic (wiele osob to potrafi,
  usuniecie grupy jest czynnoscia podobnie trudna jak wyslanie artykulu
  do grupy news).
- powiadomic policje i/lub prokurature o sprawie.

Wiec niestety sprawa dla mnie jest calkowicie jednoznaczna.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator