Re: PKP[1], czyli co z newsami w ogole?

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 11:07:35 MET DST

Andrzej P. Wozniak <uszer_at_polbox.com> wrote:
[ciach dużo reczy]
> Dla ułatwienia podam przykłady konkretnych odpowiedzi.
> 1. Mój serwer nie jest publicznie dostępny dla użytkowników tpnetu, więc
> problem nie nie dotyczy.
> 2. Nie zamierzam udostępniać swojego serwera dla użytkowników tpnetu, więc
> problem mnie nie dotyczy.
> 3. Nie wiem, kto poza tpnetem udostępnia równocześnie grupy comp.* i pl.* do
> czytania i wysyłania.
> 4. Udostępniam grupy pl.*, mógłbym też udostępniać comp.*, ale potrzebuję
> mocy przerobowych. Szukam sponsora.
> 5. jak p.4, ale grupy comp.* mogę udostępnić tylko dla użytkowników z rejonu
> [...]

6. udostępniam grupy comp.* (a także sci*, rec* itp... w zasadzie
wszystko z wyjątkiem alt.*, których nie prowadzę) dla
*identyfikowalnych* użytkowników z okolicy.

I ten punkt realizuję osobiście. Identyfikowalność dla mnie oznacza, że
po ewentualnym "wybryku" użytkownika z danej domeny mogę ten fakt
zgłosić administratorowi domeny, z której korzysta ta osoba, która
popełniła (ewentualny) wybryk, a ów administrator potrafi podjąć takie
kroki, by wobec takiego użytkownika wyciągnąć konsekwencje w przypadku
powtórzenia takiego wybryku. Przykro mi, ale domena *ppp.tpnet.pl
takiego warunku nie spełnia.

Może być?

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
/dev/earth is 98% full ... please delete anyone you can.