Re: Internet i prawo

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 11:10:54 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> Grzegorz Staniak wrote:
> [...]
>
> Internet juz dawno przerosl prawo i to nie tylko w Polsce.

:))) Idź to powiedz prawnikom.

> Obecnie ustawodawcy na calym swiecie, bojac sie utraty kontroli,
> usiluja za wszelki czas to nadgonic, ale jakos nie widac (na szczescie),
> zeby robili to bardzo skutecznie.

Nie rozumiem z czego się cieszysz. Z tego, że na razie można w sieci
bezkarnie łamać prawo?

> Mam nadzieje, ze Internet bedzie
> rozwijal sie jeszcze szybciej, i ze legalisci po prostu nie nadaza.

Ja mam wręcz odwrotne nadziej - że odpowiedzialni ludzie i "z sieci"
i "z parlamentu" ucywilizują sieć choć trochę nie niszcząc jej po
drodze i uwzględniając jej specyfikę.

> I nie bardzo rozumiem, dlaczego chcesz opisywac Internet w kategoriach
> z ubieglego wieku, na sile wciskac go w granice miedzy panstwami
> i roznymi systemami prawnymi ?

:))) A myślisz, że jak sobie powiesz, że jesteś Internautą,
obywatelem przyszłości i awangardą nowego wymiaru międzyludzkiej
komunikacji, to polskie prawo w magiczny spoób przestanie Cię
obowiązywać?

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>