Re: Internet i prawo

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 11:27:09 MET DST

Grzegorz Staniak wrote:

> :))) Idź to powiedz prawnikom.

chyba raczej - :-(

> Nie rozumiem z czego się cieszysz. Z tego, że na razie można w sieci
> bezkarnie łamać prawo?

z tego, ze nie udaje sie latwo przeniesc pewnych norm istnienia
spolecznego do spoleczenstwa, do ktorego one zupelnie nie przystaja.

> Ja mam wręcz odwrotne nadziej - że odpowiedzialni ludzie i "z sieci"
> i "z parlamentu" ucywilizują sieć choć trochę nie niszcząc jej po
> drodze i uwzględniając jej specyfikę.

Wydaje mi sie, ze jak na tak dynamicznie, i nie od wczoraj
rozwijajace sie spoleczenstwo, jak Internet, to jest calkiem
cywilizowanie. I wolalbym, zeby normy zachowania w tym spoleczenstwie
nadal ustanawiali sami uzytkownicy i admini, a nie politycy,
dziennikarze
czy prawnicy (bez urazy dla nikogo).

> :))) A myślisz, że jak sobie powiesz, że jesteś Internautą,
> obywatelem przyszłości i awangardą nowego wymiaru międzyludzkiej
> komunikacji, to polskie prawo w magiczny spoób przestanie Cię
> obowiązywać?

Jesli bede akurat fizycznie poza granicami polski, to w duzym
stopniu przestanie.

odgradzanie sie chinskim murem od swiata i jego zepsutej moralnosci
bylo juz gdzieniegdzie cwiczone i raczej nie przynioslo pozytywnych
rezultatow. pomysly filtrowania internetu na granicy Polski bardzo
mi to przypominaja.

--w