Odp: Panie Płókarz, proszę przyjąć wyrazy uznania (długie)

Autor: DarekO (darek_at_vc.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 14:46:14 MET DST

Witam,
 Nie zamierzam czytać całej dyskusji na temat listu do Rzeczypospolitej.
Uważam że admini z ICM z całą pewnością wiedzieli co robią. Nie można nie
wiedzieć co jest na grupie alt.sex.pre-teen. I nie ma tu dyskusji -
świadomie złamali prawo. KROPKA
Że można sobie z tym szybko poradzić nie wylewając dziecka z kąpielą (jak
kiedyś tepsa) świadczy fakt że tych grup już nie ma, choć są inne grupy alt.

Dyskusyjny jest natomiast sposób reakcji. Uważam że był odpowiedni.
Powiadamianie policji lub prokuratora nie miało najmniejszego sensu. Oni
doskonale o wszystkim wiedzieli. Komórka w KGP o której tu piszecie w formie
futurystycznej, istnieje już od dawna. Można nawet śmiało założyć że to
czytają i się śmieją (pozdrowienia ;) ). Tyle że oni tych grup używali do
wyłapywania ludzi którzy na nie piszą! Mam wrażenie że ktoś za nich
załatwiał prowokację do przestępstwa.
Jedynym sposobem walki było nagłośnienie sprawy i jak widać sposób był
skuteczny.
Nie można odmawiać komukolwiek wolności do słowa. I właśnie z takiej
wolności skorzystał Pan Płókarz. Powiadomił dziennikarzy swojej ulubionej
gazety o tym co go boli, co według niego jest przestępstwem. Zdjęcia które
były publikowane na tych grupach były odrażające. Sam miałem zamiar złożyć
zawiadomienie do prokuratury (zmieniłem zdanie po przeczytaniu artykułu o
owej komórce w KGP).
Dziwi fakt że mają o to pretensje "obrońcy wolności słowa"
Osobną sprawą jest poziom merytoryczny artykułu który się z tego listu
wykluł. Do głowy by mi nie przyszło że w Rzeczypospolitej pracują tacy
dziennikarze. Powinni być natychmiast wylani z pracy albo przeniesieni do
kroniki policyjnej.

Dodatkową korzyścią jest fakt że artykuł podziałał także na administratorów
innych serwerów. Dziwnym zbiegiem okoliczności te same grupy zniknęły z
serwera news.task.gda.pl