Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: Daniel Podlejski (underley_at_iko.zakopane.top.pl)
Data: Mon 07 Jun 1999 - 14:42:08 MET DST

Jan Rychter napisal(a):
[...]
: ORBS przesadza.

Masz racje.

: Jak już wykazano, ich sposób sprawdzania jest potwornie dokładny, a na
: różne MTA potrafi dziwnie reagować. Co więcej, sama zasada bardzo mi się
: nie podoba, o wiele lepszy jest RBL. Niepokoi mnie też to, co ostatnio
: dostałem: ostrzeżenie z ORBS, że co prawda mój komputer nie jest
: "open-relay'em", ale jedna z maszyn której pozwalam na wysyłanie przez
: mój komputer poczty jest, więc należałoby wpisać do blacklisty i jego i
: mnie. Nie pofatygowałem się, żeby sprawdzić, czy naprawdę wpisali.

Niestety wpisali.

: Czekam tylko aż pewnego dnia ORBS przegnie za bardzo, a wtedy ktoś ich
: zignoruje. I jeśli to będzie ważny ktoś (z istotnym serwerem), to
: wszyscy grzecznie przestaną ORBS używać, żeby odebrać pocztę od tego
: kogoś.

Możlwe, ale jak na razie większość ludzi na tej liście jest oburzona
postawą taką jak prezentowana przez Ciebie ;-)
Ale pare osób ich (z)ignoruje, w tym wszyscy polscy providerzy.

Może by tak małą inicjatywa AntiORBS ? :)
Pare osób by się chętnie przyłączyło ;-)

A póki co to najlepiej to nie zezwalać na relayowanie z hostów w
Nowej Zelandii ;-)

--
Daniel Podlejski <underley_at_underley.eu.org>
   ... Hey you, Out there in the cold,