Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 08 Jun 1999 - 01:08:25 MET DST

underley_at_iko.zakopane.top.pl (Daniel Podlejski) wrote:

> : nie podoba, o wiele lepszy jest RBL. Niepokoi mnie też to, co ostatnio
> : dostałem: ostrzeżenie z ORBS, że co prawda mój komputer nie jest
> : "open-relay'em", ale jedna z maszyn której pozwalam na wysyłanie przez
> : mój komputer poczty jest, więc należałoby wpisać do blacklisty i jego i
> : mnie. Nie pofatygowałem się, żeby sprawdzić, czy naprawdę wpisali.
>
> Niestety wpisali.

Niestety? Czy spammerom robi różnicę czy prześlą śmiecia przez jednego
open relaya czy przez kilka komputerów po kolei? Nie? To dlaczego ORBS
ma czegoś takiego nie dopisać? Choć tutaj trochę przeginają,
wystarczyłoby dodać smarthosta.

> : Czekam tylko aż pewnego dnia ORBS przegnie za bardzo, a wtedy ktoś ich
> : zignoruje. I jeśli to będzie ważny ktoś (z istotnym serwerem), to
> : wszyscy grzecznie przestaną ORBS używać, żeby odebrać pocztę od tego
> : kogoś.
>
> Możlwe, ale jak na razie większość ludzi na tej liście jest oburzona
> postawą taką jak prezentowana przez Ciebie ;-)
> Ale pare osób ich (z)ignoruje, w tym wszyscy polscy providerzy.

Doprawdy? :)

> Może by tak małą inicjatywa AntiORBS ? :)
> Pare osób by się chętnie przyłączyło ;-)

I na czym by to miało polegać? Na zakładaniu open relayów
zabezpieczonych przed ORBS jak poniżej? Żałosne.

> A póki co to najlepiej to nie zezwalać na relayowanie z hostów w
> Nowej Zelandii ;-)

Tak myślisz? Na www.orbs.org piszą co prawda tylko o firewallowaniu
(tfu!), ale jakby wycinanie było dalej, myślę, że jest też spora
szansa na wpis do `static registry', czego wszystkim cwaniaczkom życzę.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]