Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 07 Jun 1999 - 16:38:34 MET DST

Dnia 7 Jun 99 o godz. 13:16, Krzysztof Halasa napisal(a):

> - jest zle. Przeciez ORBS nikogo do niczego nie zmusza - np. ja nie uzywam
> ich do kontroli mojej poczty, i jakos na razie nikt mi jeszcze nie grozil,
> ani nawet nie nalegal.
Nie mialem na mysli grozenia adminom serwerow, zeby korzystali z ORBS'a,
tylko grozenie ludziom, ktorzy maja open relaye, co im sie stanie, jezeli ich
nie pozamykaja. Miales okazje czytac taki list od ORBSa? Zwrociles uwage, w
jaki sposob i jakim stylem jest napisany?

> W zasadzie - czy ORBS robi cos wiecej poza udostepnianiem swojej bazy
> (a wlasciwie nie tyle bazy, co mozliwosci odpytania jej)?
Wysyla adminom, ktorzy znalezli sie w tej bazie, listy opisujace w grubo
przesadzony sposob, co ich moze spotkac, jezeli beda utrzymywali open relay,
i usilujace wywrzec na nich *psychiczna presje*, zeby dostosowali sie do
zadan ORBSa. Podobne teksty zamieszcza na swoich stronach WWW.
Czy tego nie mozna nazwac szantazem - nawet jezeli w dobrym celu, to co z
tego???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl