Re: Czy certyfikat Helionu wygasl 27 lipca 1998 ? Re: autoryzacje CC w internecie (moim zdaniem)

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 11:57:12 MET

> Nie chce mi sie tu dluzej rozpisywac - slowem: masz stara przegladarke,
> z serii 3.x , a one zawieraja stary tzw. root certificate Thawte ktory
> wygasa w lipcu 1998, poczytaj sobie jak sobie upgradnac certyfikat
> w przegladarce na:
Rozumiem ze instalowales certyfikat dla Helionu.
Niemniej co dla ciebie oznacza ze certyfikat wygasa w 1998
to dla mnie oznacza ze wygasl w 1998
bo patrzac w kalendarz mamy rok 1999 , zatem od lipca 1998 uplynelo
6 miesiecy.
To tyle.
Ale gdy wchodze przegladarka (wazna) na serwer i czytam ze
Certificate expired to to napraw a nie mow ze jest inaczej.
Gdy dalej czytam, ze certyfikat nalezy do Thawte i zostal wydany przez
Thawte to sorry, ale nie chce nic zmieniac u siebie.
Zmien na serwerze Helionu.
Analogiczny komunikat otrzymuje z Thawte, ze ich certyfikaty wygasly w
lipcu 1998.
Niech cos z tym Thawte zrobi bo to ich biznes.
Jezeli wchodze na inne serwery i mam komunikat ze certyfikat wazny to
nie mam zastrzezen do przegladarki.

Problem jest prawny a nie techniczny.
Poniewaz polega na odpowiedzi na ptanie, czy transakcje oplacone kartami
kredytowymi przez internet byly wazne i czy byly bezpieczne, gdy
faktycznie przegladarka pisze ze certyfikat niewazny.

Proponuje uzyskac odpowiedz u swojego radcy prawnego.
Jacek
CC Training