Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 16 Jan 1999 - 13:40:34 MET

hej

Krzysztof Halasa wrote:

> Tak jak napisalem, to jest Twoja sprawa, bo konkurencja zlikwiduje
> wszelkie przegiecia. Ale jaki jest stosunek Twoich oplat za lacza
> do oplat, jakie sam pobierasz?

Tego nie moge mowic, bo z informacji o tym jakie mam lacze (latwo
uzyskac) moznaby wywnioskowac jaka mam sprzedaz (nielatwo uzyskac).

> Ciekawe jaki klient ma w tym przypadku wybor.
> A jesli chodzi o spowiadanie - owszem, uwazam, ze TPSA powinna ujawniac
> swoje koszty (strukture) i przychody. Bo dziala w warunkach ochrony
> prawnej, czyli innymi slowy jest (posrednio) finansowana z podatkow.
>
> W ogole sytuacje, w ktorej prywatna firma jest finansowana z podatkow
> (tak jak to ma w tej chwili miejsce z TPSA) uwazam za skandaliczna.

Czy bedziesz sie tez oburzal na to ze Poczta Polska dziala w warunkach
ochrony prawnej? Albo PKP?

> Wiem, ze jesli ktos placi mniej niz koszty, to ktos inny musi za niego
> zaplacic. Ze to w tego pierwszego powinno uderzyc? Ano powinno.

Powinno. Tylko ze tu wszyscy domagaja sie obnizenia stawek za rozmowy
lokalne, a ty mowisz "skoro placi mniej niz koszty, to powinno mu sie
podniesc". To droga w zupelnie innym kierunku.

> Zapewne. Pytanie tylko, dlaczego nie moze byc (nieco bardziej) sprawiedliwie,
> proporcjonalnie do kosztow?
>
> Tyle ze wtedy pewnie wyjdzie, ze ruch lokalny (nie w obrebie jednej
> centrali) kosztuje 1gr/minute, ale abonament 80 zl.

Taaa... i za miesiac TPSA bedzie musiala kupic trzydziesci nowych
central zeby nadazyc za ruchem. To tez sa koszty i ktos musialby je
pokryc. Na dokladke spadlby ci rachunek telefoniczny (gdyby nie mial
spasc to bys tak nie walczyl o obnizke w imie sprawiedliwosci), i zeby
TPSA miala przychody na podobnym poziomie musialaby znowu podniesc ceny.
Nie mamy w zanadrzu perpetum mobile, nie ma tez na rynku specjalnie
wielu chetnych do roli kozla ofiarnego, ktory bedzie placil wiecej zebys
ty placil mniej. Nie uda sie :)

> A swoja droga - coz to za pomysl odpowiadac w Usenecie i jednoczesnie
> emailem? Ja tez sciagam poczte modemem i place za to.

Przepraszam. Moja szkapa na shift+ctrl+r odpisuje i na newsy i mailem,
zwroce uwage przy wysylaniu czegokolwiek.

pozdrowionka

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/