Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Sat 16 Jan 1999 - 22:27:18 MET

On Sat, 16 Jan 1999 13:40:34 +0100, Michal Rok wrote:

>Czy bedziesz sie tez oburzal na to ze Poczta Polska dziala w warunkach
>ochrony prawnej? Albo PKP?

A czemu nie ? Po kiego grzyba jest monopol pocztowy to nie wiem.
Nie oburzam sie bo nie korzystam, a i ceny niewygorowane :-)
Zreszta - nie ma monopolu. Od firm kurierskich sie roi,
jak ktos wysyla 1000 listow dziennie to tez moze sobie sprobowac
zrobic inne rozwiazanie - np wynajac dzieciaki i niech roznosza ulotki
po osiedlu.

Podobnie z PKP - tez nie ma monopolu, pociagi dosc tanie, choc
samochod juz chyba tanszy niz pociag.
Ale jakby tak nie budowano nowych drog bo trzeba dac zarobic PKP,
to by oburzenie bylo :-)

>Taaa... i za miesiac TPSA bedzie musiala kupic trzydziesci nowych
>central zeby nadazyc za ruchem.

Nie central, tylko kabli miedzycentralowych [no i pol laczeniowych w
centralach]. A centrale TPSA musi i tak zakupic i to szybko - gdzies
przeciez trzeba podlaczyc nowych abonentow..

>To tez sa koszty i ktos musialby je
>pokryc. Na dokladke spadlby ci rachunek telefoniczny (gdyby nie mial
>spasc to bys tak nie walczyl o obnizke w imie sprawiedliwosci), i zeby
>TPSA miala przychody na podobnym poziomie musialaby znowu podniesc ceny.

Jesli byloby to np 50zl abonamentu i impuls co kwadrans, to wplywy od
internautow raczej by nie spadly - po prostu dzwonili by tyle na ile
ich stac .. czyli dluzej. Ale pieniadze wplywaja te same :-)
Gorzej przy ryczaltach

>Nie mamy w zanadrzu perpetum mobile, nie ma tez na rynku specjalnie
>wielu chetnych do roli kozla ofiarnego, ktory bedzie placil wiecej zebys
>ty placil mniej. Nie uda sie :)

I tu potrzebna konkurencja. Ktorej byc moze moze oplaci sie dac mi
ryczalt za 150zl. I wtedy bedzie prosto - jedni placa mniej w TPSA,
inni mniej u konkurencji. Czy ktos tu do kogos doplaca ? :-)

J.