Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 12 Jan 1999 - 14:47:06 MET

hej

"J.F." wrote:

> No - w strefie Wroclawskeij rok temu bylo 120 tys abonentow [w/g
> reklamy z ksiazki telefonicznej]. Naraz prawdopodobnie daloby sie
> zrobic znacznie mniej polaczen - powiedzmy 10 tys.

Nie powiedzialem jaki to obszar :)

> Niezbyt odpowiedni sposob liczenia - oglos akcje protestacyjna, niech
> ludzie ogranicza dzwonienie - i wspolczynnik bedzie musial wzrosnac
> zeby utrzymac koszta stale :-)

Oczywiscie. Jesli ludzie ogranicza dzwonienie to TPSA zeby utrzymac
przychody (koszty im nie spadna, bo przeciez nie wyrzuca central
telefonicznych ani nie zdejma satelitow z orbit :) ) bedzie musiala
podniesc ceny.

> Jesli chciec to liczyc rzetelnie, to trzeba by wziasc pod uwage ceny
> sprzetu, kreadyt/leasing/amortyzacje/czas zuzycia, prad, personel -
> i wyliczyc o ile koszta wzrastaja przy wiecej/dluzszych polaczen.

Jasne. Ale wprowadzenie ryczaltu doprowadzi do tego, ze za miesiac cala
siec sie zatka. Ale dzwonienie jako takie nic nie kosztuje (!, wiem, to
mowili Moi i moi oponenci), tylko pod jednym malym warunkiem: ze nikt
inny z sieci nie korzysta. Jesli ktos zaczyna, to musi sie pojawic
ograniczenie przepustowosci i dzwonienie zaczyna kosztowac.

> O ile wiem, to sa miejsca w USA gdzie wykrecenie numeru kosztuje ...
> na co PUC sie zgodzil, a i tam mozna sobie wykupic za pare $ opcje
> ryczaltu...

Pierwsze slysze...

> Z drugiej strony ISDN poczatkowo bylo platne od minuty, teraz to nie
> wiem - PUC sie wdaly :-)

Ja slyszalem ze jeszcze zaden telekom sie na to nie zdobyl, a PUC nie
moze zmusic do obnizenia wczesniej zaakceptowanej stawki.

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/