Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Moi (Moi_at_w.pl)
Data: Sat 09 Jan 1999 - 22:20:45 MET

Pawel Wojciechowski napisał(a) w wiadomości: ...
>A dlaczego kafelkarz wezmie od Ciebie 100x wiecej za ulozenie
>300 m2 glazury niz by wzial za wykafelkowanie 3m2 ? W obu
>przypadkach uslugodawca sprzedaje swój czas lub czas pracy
>swojego sprzetu w który wczesniej sporo zainwestowal. Pozostaje
>tylko kwestia czy w tych przypadkach uslug nie policzyc za hurt
>i nie taryfikowac wedlug nizszej stawki, ale to juz inna bajka...

Bajka wciaz ta sama, niestety - bez zwiazku z realiami.
Zauwaz, ze kafelkarzowi placisz za jego fizyczna robote,
jak mu nie zplacisz proporcjonalnie do zuzytej energii,
nie kupi kielbasy, nie uzupelni sil - i gleba.
A w TePSIE za co placisz. Za to, ze lampki maja sile
migac i 1000 gosci w kraju obserwuje jak migaja?
Za ten tysiac facetow z rozkosza zaplace, za ulubione
przez futszaka mercedesy i marmury dla Zarzadu - nie.
A za to, ze lampki zostaly 'tam' zamontowane placa
od 100 lat goscie, ktorzy sa w charakterze nowych
abonentow przylaczani do sieci (przynajmniej w normalnych
ekonomiach tak jest).
Ryczalt na lokalne (przynajmniej poza szczytem) - to je ono!

Pozdrawiam,

Moi