Re: Bez komentarza...

Autor: Slawomir (sd000001_at_polbox.com)
Data: Sat 02 Jan 1999 - 14:58:48 MET

Przemyslaw Popielarski wrote in message <76kkpr$cip$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Slawomir wystukal(a), co nastepuje:::::
>+AD4-Czy moze pogodzic sie z tym ze 1/2 populacji nie ma telefonu?
>

>Skoro uwazasz, ze az 1/2 populacji nie mialaby telefonu, tzn. ze druga
>polowa ponosi 2 razy wieksze koszta. Wcale mi sie to nie podoba, ze
>zakladajac sobie telefon, funduje go przy okazji bezrobotnemu, ktory
>postawil chate w lesie i telekomowi nie oplaca sie tam ciagnac drutow.

Mi tez nie. ALe koszty spoleczne i ekonomiczne bezrobocia sa o wiele
 wieksze wiec wciaz ci sie to oplaca.

>Poza tym jesli telekomowi nie oplaca sie zakladanie telefonu AZ 1/2
>populacji, tzn. ze cos jest nie tak i telekom powinien dawno zostac
>wykonczony przez konkurencje.

Dlaczego? Dlatego ze dba o wlasna efektywnosc?

>No chyba, ze sie wlasnie do gry wtraci panstwo, nakaze telekomowi poniesc
>wysokie koszta przylacza 1/2 populacji, zakaze podniesc ceny pozostalej
1/2,
>a telekom bedzie musial wprowadzic oszczednosci nie inwestujac w nowe
>centrale, lacza swiatlowodowe, albo tez budki telefocznie, ktore sa
>oplacalne w malym stopniu.

Acha. I pewnie wtedy ty albo towj fudnusz emerytalny zainwestuje w to
 przynoszace straty przedsiewziecie, prawda?

>+AD4-Jak sie to odbija na gospodarce panstwa chyba sie domyslasz?
>
>Na gospodarce Panstwa to sie zle odbijaja przede wszystkim ingerencje
>Panstwa w te gospodarke. I rownie zle sie odbija zarowno na gospodarce, jak
>i na prywatnych firmach ustawowe nakladanie na nich jakichs ograniczen albo
>zobowiazan.

A jak sie na gospodarce kraju odbija bezrobocie to chyba wiesz, prawda?
A ludzie bez telefonow pracy nie znajda.