Re: Bez komentarza...

Autor: Wojtek Globus (wojtekg_at_polbox.com)
Data: Sun 27 Dec 1998 - 09:47:28 MET

Qrde, musze jednak cos wytlumaczyc, bo chyba nie dociera wszedzie :-(
On Sat, 26 Dec 1998 16:26:11 GMT, "Marian L" <adherent_at_kki.net.pl>
wrote:

>Przesada że walczę - ja chcę tańszego dostępu do 0202122
>Nieprawda - w obecnej sytuacji to jest jak widzę skuteczna groźba.
>Im szybciej ten problem zostanie rozwiązany tym dla nas wszystkich
>a więc i TPSA lepiej. Od problemu niższych opłat za 0202122 nie da
>się już uciec ;-))

oczywiscie ze da sie uciec obnizajac oplaty za polaczenie z innymi
providerami ponizej ceny za 0202122 i sprawa zalatwiona, przynajmiej
troszeczke.
Tak naprawde to juz wystarczajaco duzo zla dla polskiego Internetu
zrobil ten wlasnie wynalazek tpsa w postaci "darmoweg" dostepu do
Internetu.
Wystarczy popatrzec co sie stalo z providerami, oczywiscie nie
wygineli tylko zmienili branze, ale wielu co powstaloby nie powstalo.
Malo tego, zmonopolizowany zostal rowniez rynek lacz stalych przez
Polpak-T bedacy rowniez wlasnoscia tpsa a to przez to ze tpsa potrafi
oferowac podlaczenie nie pobierajac oplat za lacza dzierzawione co
przy zalozeniu dosyc wysokich oplat za te ostatnie i braku mozliwosci
uruchamiania wyzej wymienionych lacz przez inne poza tpsa instytucje
doprowadzila do takiej a nie innej sytulacji.
Dokladajac do tego czynnik trwonienia przez polpak-t pieniedzy na nie
wiadomo co (bo napewno nie na lacza zagraniczne) powstaje sytuacja
gdzie Polska praktycznie jesli chodzi o lacza internetowe jest
odizolowana od swiata.
wystarczy spojrzec na wykresy:
http://www.telefonia.w.pl/stan.htm
zeby sie przekonac, ze szybciej jest z EU do ruskich niz do polski
gdzie do tej ostatniej ciagle sa jakies timeout-y bo lacza sa
zapchane.
dodatkowo sytuacje ta poglebia fakt, ze czesc ruchu nask-tpnet
realizowana jest przez.....stany zjednoczone co tylko dodatkowo
obciaza lacza ktore i tak juz nie wyrabiaja.
Fak ze istniejace w wielu miastach niekiedy w tych samych budynkach
wezly nask-u i tpnet-u nie sa ze soba polaczone uwazam poprostu za
skandaliczny, caly ruch kierowany jest jakimis dziwnymi drogami
obiciazajac lacza.
Jedybym lekarstwem na to wszystko jest PELNA DEMONOPOLIZACJA oraz
obnizenie oplat za polaczenia z providerami (numery 020xxxx). Malo
tego, czesc tpsa odpowiedzialna za dostarczanie Internetu rowniez
przez numery dostepowe powinna byc oddzielona od tpsa i powinna sie
rozliczac z nia na tych samych zasadach co inni provierzy co zapewne
by uzdrowilo ta sytuacje.

Wojtek G.