Re: Bez komentarza...

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 27 Dec 1998 - 16:48:21 MET

Dnia 27 Dec 98 o godz. 12:34, Wojtek Globus napisal(a):

> Malo tego, zmonopolizowany zostal rowniez rynek lacz stalych przez
> Polpak-T bedacy rowniez wlasnoscia tpsa a to przez to ze tpsa potrafi
> oferowac podlaczenie nie pobierajac oplat za lacza dzierzawione co
> przy zalozeniu dosyc wysokich oplat za te ostatnie
Co do kosztu laczy dzierzawionych nie masz racji.
W przypadku dostepu przez lacze dzierzawione u providera, glownym
elementem ceny jest koszt dostepu pobierany przez providera,
a nie koszt samej dzierzawki. Przykladowo, relacja moze byc taka, ze tepsie
za dzierzawke placisz 150 zl miesiecznie, a providerowi za dostep po
dzierzawce - 500 zl. Co ciekawe, wychodzi to i tak taniej niz oferta
Polpaku-T, gdzie dzierzawka wraz z dostepem kosztuje bodajze 800 zl
miesiecznie. A sa providerzy, ktorzy za dostep po dzierzawce biora mniej niz
500... Tak ze dzierzawka u providera, wbrew temu co piszesz, ma sens. To,
ze masowo zakladane sa przez firmy glownie dzierzawki do Polpaku-T, wynika
moim zdaniem z dwu czynnikow:
1) niewiedzy klientow, ze istnieja inne mozliwosci: zwykle kazdy zaczyna
od dial-upu przez 0-202122 - to prawda - i predzej czy pozniej (raczej
predzej) zajrzy na strone http://www.tpnet.pl/, gdzie znajdzie oferte laczy
dzierzawionych. Typowy przedstawiciel firmy nie zwiazanej z internetem i
komputerami (a wiec majacy blade pojecie o temacie) nie bedzie szukal dalej,
bo nawet nie przyjdzie mu do glowy, ze ktos poza TPSA moze oferowac
dostep do Internetu. Niemniej jednak tacy klienci sa sami sobie winni...
2) trudnosci "technicznych", jakie moze robic TPSA w zakladaniu dzierzawek
innych niz do Polpaku-T. Wydaje mi sie zupelnie mozliwa taka sytuacja,
ze kiedy klient chce sobie zalozyc dzierzawke do providera, to niestety,
"nie ma warunkow technicznych", natomiast jezeliby zmienil zdanie i
zdecydowal sie na dzierzawke do Polpaku-T, to owe warunki techniczne nagle
cudem sie znajduja... I to moze byc rzeczywisty problem, jezeli takie
sytuacje maja miejsce... :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl