Re: baza spamerow

Autor: Jacek Popławski (jpopl_at_kki.net.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 00:13:25 MET

Tomasz Kłoczko wrote:
>Jeżeli ktoś pisze z miejsc o podejrzanej reputacji to jego prywarna sprawa.

co to są miejsca o podejrzanej reputacji? równie dobrze mógłbyś napisać,
że ktoś mieszka w miejscach o podejrzanej reputacji...

>Każdy ma pieniądze i może sobie wykupić konto w miejscach, które nie
>śmierdzą na kilometr.

nie każdy ma pieniądze

>Zresztą to tylko teoria. Kiedyś robiłem przekierowania do pliku tych
>niechcianych listw. Po pół roku stwierdziłe, że wpada tam tylko to co
>trzeba. Jeżeli nawet od tego czasu coś się zmieniło to ewentualne straty są
>na tak niskim poziomie, że zysk w postaci świętego spokoju jest tego wart.

i tu masz rację, straty raczej są malutkie (szansa na to, by ktoś wartościowy
pisał ze skillowanej przez ciebie domeny są minimalne)
ALE wymyśliłem coś takiego
załóżmy, że TPSA diabli biorą - albo np. modem mi się rozleciał, chcę
więc napisać do ciebie w Bardzo Ważnej Sprawie, ale z domu nie mogę....
idę więc na uczelnię gdzie łączę się z moim serwerem (student.man.bialystok.pl)
i stukam do ciebie list
ale - co za nieszczęście! - ktoś po przeczytaniu tego postu (rekurencja?)
postanowił wysłać z owego serwera jakiegoś miłego spama do ciebie, ty oczywiście
standardowo killujesz domenę i już nigdy nie ujrzysz mojego w pocie czoła
wystukanego maila... :-(
drugi przykład - ktoś z firmy, która kiedyś przysłała ci spama chce się
z tobą skontaktować - czy to jest nierealne?

>I jeszcze jedna sprawa. Z adresów które są masowo używane przez spamerów
>normalni ludzi nie pisują.

ale spam nie idzie tylko z masowych adresów ;)

PS. ale i tak prawda jest taka, że to jest _twój_ serwer i _twój_ czas,
    po prostu mówię - że ja bym tak nie robił :-)
    (z tego samego powodu nie stosuję killfile)