Re: Nask i jego 150 Mbps

Autor: Jan Rychter (jwr_at_rgstudio.com.pl)
Data: Mon 23 Nov 1998 - 20:04:21 MET

[...]
 Andrzej> Na koniec zwracam uwage, ze nawet wspomniane juz lacze
 Andrzej> akademickie ma duzo mniejsze czasy odpowiedzi (w porownaniu do
 Andrzej> dotychczasowego lacza satelitarnego) przy podobnym (niestety
 Andrzej> jeszcze) poziomie start. Stwarza to mozliwosc uzywania
 Andrzej> aplikacji, ktorych wydajnosc wlasnie ze wzgledu na dlugie
 Andrzej> czasy byla dotychczas bardzo mala, a ich uzywanie
 Andrzej> bezsensowne. Przy obecnym poziomie strat mozna z nich dosc
 Andrzej> duzo wycisnac (sprawdzilem, to wiem ;)

Ja bardzo przepraszam, ale przy obecnym poziomie strat trudno mówić o
łączu do Internetu. Jest to raczej interesujący patologiczny przypadek
łącza IP wyrzucającego co czwarty pakiet. Co się zaś tyczy "wyciskania",
to owszem, praktykujemy to na SunSITE, nawet regularnie. Np. cały
weekend próbowałem "wycisnąć" z łącz NASK aktualizację mirrorów RedHat
Linux. Bez powodzenia.

Życzę wszystkim, byśmy kiedyś doczekali się sieci z których nie trzeba
"wyciskać".

pozdrawiam,
--J.