Re: baza spamerow

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 20:55:51 MET

Jacek Popławski <jpopl_at_kki.net.pl> wrote:
: Tomasz Kłoczko wrote:
:>Ja tam się nie szczypie. Wystarczy, że dostanę jeden jakiś list który
:>podpada pod spam to blokuję domene i adres IP z jakiego to przyszło.

: tak po prostu? zabijasz cały server?
: przecież z tego samego IP mogą pisać zupełnie inne osoby...

Jeżeli ktoś pisze z miejsc o podejrzanej reputacji to jego prywarna sprawa.
Każdy ma pieniądze i może sobie wykupić konto w miejscach, które nie
śmierdzą na kilometr.
Zresztą to tylko teoria. Kiedyś robiłem przekierowania do pliku tych
niechcianych listw. Po pół roku stwierdziłe, że wpada tam tylko to co
trzeba. Jeżeli nawet od tego czasu coś się zmieniło to ewentualne straty są
na tak niskim poziomie, że zysk w postaci świętego spokoju jest tego wart.
Poza tym zawsze na konkretne aderesy z domen blokowanych mogę włączyć allow.

I jeszcze jedna sprawa. Z adresów które są masowo używane przez spamerów
normalni ludzi nie pisują.

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*