Re: baza spamerow

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 00:51:38 MET

Jacek Popławski <jpopl_at_kki.net.pl> wrote:
: Tomasz Kłoczko wrote:
:>Jeżeli ktoś pisze z miejsc o podejrzanej reputacji to jego prywarna sprawa.

: co to są miejsca o podejrzanej reputacji? równie dobrze mógłbyś napisać,
: że ktoś mieszka w miejscach o podejrzanej reputacji...

Listę takich miejsc znajdziesz w pliku którego namiaty podałem. Definicja
wprost przez przykłady. Nie wiem co się tam dzieje w tych miejscach i nie
chce wiedzieć.

:>Każdy ma pieniądze i może sobie wykupić konto w miejscach, które nie
:>śmierdzą na kilometr.

: nie każdy ma pieniądze

Nie każdy jest łysy. Czy chcesz coś przez to powiedzieć (?), bo ja tego nie
rozumiem. Czy ja mam płacić własnym zdrowie za to, że dostaję pocztę
niechcianą ? Czy może w jakikolwiek inny sposób mam płacić/dopłacać żeby
ktoś mi jeszcze podsyłał pocztę której nie chcę ?

Zastanów się odrobinę nad sensownoscia swojej uwagi.

:>Zresztą to tylko teoria. Kiedyś robiłem przekierowania do pliku tych
:>niechcianych listw. Po pół roku stwierdziłe, że wpada tam tylko to co
:>trzeba. Jeżeli nawet od tego czasu coś się zmieniło to ewentualne straty są
:>na tak niskim poziomie, że zysk w postaci świętego spokoju jest tego wart.

: i tu masz rację, straty raczej są malutkie (szansa na to, by ktoś wartościowy
: pisał ze skillowanej przez ciebie domeny są minimalne)
: ALE wymyśliłem coś takiego
: załóżmy, że TPSA diabli biorą - albo np. modem mi się rozleciał, chcę
: więc napisać do ciebie w Bardzo Ważnej Sprawie, ale z domu nie mogę....
: idę więc na uczelnię gdzie łączę się z moim serwerem (student.man.bialystok.pl)
: i stukam do ciebie list
: ale - co za nieszczęście! - ktoś po przeczytaniu tego postu (rekurencja?)
: postanowił wysłać z owego serwera jakiegoś miłego spama do ciebie, ty oczywiście
: standardowo killujesz domenę i już nigdy nie ujrzysz mojego w pocie czoła
: wystukanego maila... :-(

Jeśli dostałbym list o tym, że ktoś może mi panienki pokazać to gwarantuję,
że od razu trafiłby do deny (i mogła by być niewiem od kogo .. nawet od
prezydenta). Jeżli byłoby to coś niewinnego (zbieram znaczki .. przyślij mi
jakieś), to odesłałbym list do roota/postmastera, że ktoś nadużywa konta na
jego serwerze (konta studenckie są do uczenia się rzeczy przewidzianych
przez program nauczania i do jakiś prywatnych kontaktów, a nie do
zaspokajania własnych potrzeb wykraczających po za przytoczoną definicję) i
żeby się zajął osobnikem, bo przy następnym przypadku odetnę przyjmowanie
poczty z jego hosta w paruset domenach. Nie spotkałem się jeszcze z takim
przypadkiem w którym by to nie skutkowało. List także trafiłby do deny gdyby
powtażające się listy typu spam przychodziły z hosta z którego
root/postmaster nie odpowiadałby na uwagi gdyż wskazywałoby to że miejsce to
jest zaniedbane i mogą się tam dziać różne rzeczy (przyjrzałbym się też
takiemu miescu czy przypdkiem nie jest to stacja przesiadkowa dla jakiś
dziwnych ludków i w razie czego host od razu adres trafiłby do różnych alarm
list czy regółek FW).
Lajf ys brutal .. sory Winetu.

: drugi przykład - ktoś z firmy, która kiedyś przysłała ci spama chce się
: z tobą skontaktować - czy to jest nierealne?

Mam to na prawdę bardzo głeboko. Niech każdy odpowiada za to co robi ..
kropka. Co to za firma, która zachowując się wcześniej po szczeniacku
chciałbym mieć kiedykolwiek do czynienia ? Znasz taką z hostorii kilku
ostatnich lat ?

:>I jeszcze jedna sprawa. Z adresów które są masowo używane przez spamerów
:>normalni ludzi nie pisują.

: ale spam nie idzie tylko z masowych adresów ;)

Nie z masowych adresów tylko z adresów masowo wykorzystywanych do technik
typu push :>

Wszystkie powyżesze to mocno hipotetyczne przypadki i uwzgldnianie ich to już
początki paranoi. Życie pokazuje, że spaming odbywa się najczęściej z
aderesów które dość łatwo odseparować w związku z tym walka ze spamingiem
powinna być prowadzona nie przez szeregowych użytkowników poprzez np.
udziwnianie adresów pocztowych tylko bezpośrednio na poziomie
serwerów przez administratorów serwerów pocztowych.

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*