Re: Anonim

Autor: Jacek Popławski (jpopl_at_kki.net.pl)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 00:03:33 MET

Nina wrote:
> ;) Widzisz, właśnie o to chodzi. Nikt nie lubi być oszukiwany - więc
>albo musisz oszukiwać tak dobrze, żeby nie dać się złapać, albo postawić
>sprawę jasno, mówiąc np. 'używam pseudonimu, bo mam do tego powody
>mniej-więcej-takie-a-takie, proszę, uszanujcie to'.

prawda jest taka: zmieniłem system operacyjny z Windows 3.11 na Linuxa, przy
okazji posłuchałem między innymi twojej (!) rady i zacząłem podpisywać się
nazwiskiem, zamiast xywką - pseudonimu więc już nie używam
ale tak jak ci kiedyś pisałem - nie rozumiem dlaczego _muszę_ podpisywać
się nazwiskiem by traktowano mnie na równi z resztą
a co do samej dyskusji - to chyba pora już ją zakończyć - przeczytaj np.
dzisiejsze posty - czy nie zauważasz dosyć dziwnej zbieżności poglądów
wszystkich dyskutantów? mówiąc wprost - wszyscy mówią dokładnie to samo, mimo,
że odpowiadają na zupełnie różne moje posty ;) - zbiorowa świadomość? :-)))

> Chodzi o to, żeby rozmówcy mieli wystarczajace podstawy do założenia,
>że ich szanujesz, a nie mieli podstaw podejrzewać, że próbujesz się
>zabawić ich kosztem.

może odpowiem na pytanie, które sam wczoraj tutaj postawiłem:
dyskutuję po to, aby samemu więcej dowiedzieć się o świecie, aby więcej
nauczyć się o samym dyskutowaniu - a także dla rozrywki
czy warto dyskutować po to, aby kogoś na siłę przekonać? po co - skoro nawet
tej osoby nie znamy? może jeżeli szukamy kogoś o poglądach zbieżnymi z naszymi
- trzeba szukać mocniej - a nie dostosowywać ludzi do nas?
co z tego gdybym - jak to nazwałaś - bawił się kosztem innych? gdybym
pisał np. jako Jacek Popławski i Nina? co to by zmieniało dla innych
dyskutantów? jeżeli pod oboma nazwiskami/xywkami/ciągami_ascii miałbym
coś sensownego do powiedzenia - to chyba byłoby nawet lepiej - bo byłoby
więcej punktów widzenia w dyskusji
jedynym problemem byłaby identyfikacja - szczególnie po wprowadzeniu tego,
co proponowało kilku ludzi na tej grupie (ident'a w łączeniu przez TPSA)

na razie jednak wysyłam posty wyłącznie jako Jacek Popławski - w całym swoim
Usenetowym życiu używałem tylko nicka 'BlackHack / 69' oraz tego nazwiska,
był tylko jeden - kilkudniowy przypadek - gdy byłem zmuszony pisać pod innym
nickiem - nie było to jednak podszywanie się pod kogoś - otwarcie pisałem
że nie mogę podać swoich prawdziwych danych

w tej dyskusji zarzucono mi, że jestem niepoprawnym idealistą - czy to źle? :-)
kilka razy też ktoś przebąkiwał o chorobach psychicznych :-) no cóż... kto
wie, czy człowiek szalony nie jest szczęśliwszy od normalnego - zresztą nigdy
nie chciałem być normalny :-) zabolało mnie tylko zarzucenie mi braku logiki
i złego sposobu dyskutowania - spróbuję zmienić się w przyszłości.. :-)

życzę wszystkim, aby gdy następnym razem przeczytają list jakiegoś nieznanego
anomima - zastanowili się trochę głębiej - zanim napiszą - że z anonimami nie
ma sensu rozmawiać - i może - żeby czasami też pomarzyli o idealnym świecie
w którym wszystko jest dobre i nie ma złych dorosłych/adminów którzy nie
pozwalają się bawić długowłosym elfom, które nigdy nie dorosną... :-)

EOT