Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 15:30:01 MET

Dnia 15 Nov 98 o godz. 14:18, Dariusz Margas napisal(a):

> : A może już nadszedł czas by domagać się od NASK zmiany nazwy np. na KSK
> : (komercyjna sieć komputerowa). Obecnie to on nie jest ani akademicki ani
> : naukowy.
>

> Chyba jedna jest, bo:
>
> * nie ma szefow (jest prof Hofmokl, cala reszta to jego podwladni)
> * nikt nie ma zakresu obowiazkow (za to obowiazuja zadania)

A co to ma do rzeczy, jezeli chodzi o "naukowosc i akademickosc"?
Zdaje mi sie, ze wyznacznikiem naukowego czy akademickiego charakteru danej
instytucji jest jednak cos innego...
Scisle rzecz biorac, to NASK *na pewno* nie jest akademicki, bo nie ma jak.
Naukowy moglby byc, gdyby prowadzil jakies badania naukowe (czego pozory
zreszta intensywnie stara sie stwarzac).
Zreszta nazwa "Naukowa i Akademicka Siec Komputerowa" miala, AFAIR, oznaczac
nie ze sama *instytucja* jest naukowa i akademicka, tylko ze siec jest
przeznaczona *dla srodowiska* naukowego i akademickiego. Co obecnie jest
ewidentna nieprawda (jak tego dowodza przytoczone tu fakty), a wiec zmiana
nazwy bylaby jak najbardziej uzasadniona.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl