Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 12:08:44 MET

On Mon, 09 Nov 1998 19:28:03 GMT, futszak_at_tpsasux.kom (Wojtek Globus)
wrote:

>a to wiekszosc userow dynamicznie zmienia hostname podczas kolejnych
>logowan do net-u (poza numerkiem przy ppp) ???

Przeciez to jest wlasnie hostname...
>z reguly, no dajmy na to w 99% przypadkow ja wchodze do netu poprzez
>slupsk.tpsa.pl, wiec mozna by bylo dorzucic username na poczatku,
>najlepiej inne niz to ktore wpisuje podczas logowania sie (kwestia
>bazy danych) i juz problem adminow zostal rozwiazany, moga na przyklad
>wyciac mnie bo im sie moje wypowiedzi nie podobaja, ale tylko do
>swoich serwerow.
 A slupsk.tpsa.pl to juz domena. Zreszta ty nie masz ani hostname ani
domainname - masz gole IP (RevDNS w tym Slupsku nie dziala czy jak?).
Z takimi to w wielu miejscach sie w ogole nie rozmawia - nawet nie
wejdziesz, system przyjmuje tylko to co przez RevDNS zostanie
potwierdzone a gole IP - tylko te ktore w /etc/hosts jawnie wpisano...
I numerkow tepsy tam sie nie spodziewaj - tak cie telekomunikacja
zalatwia!

>no i tak ma byc, taka mozliwosc powinna istniec od samego poczatku,
>wtedy jak user bedzie chcial sobie skorzystac z uslug dostepnych tylko
>dla uzytkownikow nieanonimowych to sobie napisze odpowiednie podanko
>do bok-u i juz, jak nie bedzie chcial to zawsze by mogl wchodzic jako
>anonimowy ze wszystkimi tego konsekwencjami.
>widzisz jeszcze jakis problem ???

Ja - nie. Problemem moze to byc najwyzej dla tepsy - dodatkowa robota,
dodatkowe koszty - a ile za tak oskubane konto mozna wziac? 10zl?
Przeciez to czysty dostep - a gdyby probowali dawac normalne konta to
zaraz bedzie wrzask o dzialania monopolizujace rynek (i poniekad
slusznie).

>a po co do telefonu ???

Bo o takiej koncepcji mowimy - przypisac hostname do telefonu przy
pierwszym logowaniu w sposob niejawny (bez podprowadzenia bazy z TPSA
nie poznasz powiazania hostname - nr telefonu) i potem jednoznacznie
przypisywac tylko ten hostname. Zalety - zrobia to automaty, tony
papierow odpadaja, zwykly user nie musi glowy sobie zawracac
formalnosciami. Papiery potrzebne beda jedynie w przypadku
koniecznosci ukatrupienia przypisania (numer zostaje, uzytkownik sie
zmienia - nie chce byc identyfikowany z poprzednim albo synalek
nawywijal - tatus z paska zkorzystal i adminow przeprosil - ale
blokada moze gdzies sie platac...). Ale o cos takiego gnojek
rozwalajacy systemy raczej co tydzien wystepowal nie bedzie.
No i zadania specjalne co do hostname- - mozna sobie wyobrazic ze jak
komus zalezy to za odpowiednia oplata wpisze sie go recznie do bazy
pod taka nazwa jaka sobie zazyczy...

Darek