Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Wojtek Globus (futszak_at_tpsasux.kom)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 20:28:03 MET

On Fri, 06 Nov 1998 17:47:27 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

>Ale to nie zmienia kwesti nazwy hosta - a selekcje dostepu najprosciej
>robi sie na poziomie hostname (wystarczy wpis w host.deny i maszyna
>przestaje dla nas istniec).j Zas jesli staly bylby username przy
>zmiennym hostname - to nijak nie zidentyfikujesz.

a to wiekszosc userow dynamicznie zmienia hostname podczas kolejnych
logowan do net-u (poza numerkiem przy ppp) ???
z reguly, no dajmy na to w 99% przypadkow ja wchodze do netu poprzez
slupsk.tpsa.pl, wiec mozna by bylo dorzucic username na poczatku,
najlepiej inne niz to ktore wpisuje podczas logowania sie (kwestia
bazy danych) i juz problem adminow zostal rozwiazany, moga na przyklad
wyciac mnie bo im sie moje wypowiedzi nie podobaja, ale tylko do
swoich serwerow.

> [...]
>hostname na przypisany userowi w bazie danych (albo wygeneruje przy
>pierwszym uzyciu)... Tyle ze w ten sposob baza puchnie - na kazdy
>nymer bedzie paru userow, stad postulat odpiecia sie od numeru i
>przypisywanie hostname do username, zwiekszenie bazy userow, a na
>koniec - jak przestaniemy identyfikowac w powiazaniu z nr. telefonu to
>kto mi zabroni zmieniac userid ile razy zechce? musialbys wprowadzic
>biurokracje (podanie, zalacznik, rozpatrzenie przes BOK, nadanie
>userid...jak z pelnym komercyjnym kontem), inaczej w ogole nie ma po

no i tak ma byc, taka mozliwosc powinna istniec od samego poczatku,
wtedy jak user bedzie chcial sobie skorzystac z uslug dostepnych tylko
dla uzytkownikow nieanonimowych to sobie napisze odpowiednie podanko
do bok-u i juz, jak nie bedzie chcial to zawsze by mogl wchodzic jako
anonimowy ze wszystkimi tego konsekwencjami.
widzisz jeszcze jakis problem ???

>No wiec powyzej napisalem - kto przypisze username i haslo do
>telefonu?

a po co do telefonu ???

>Jesli automat - po grzyba glowe sobie zawracac podawaniem
>jakiegos hasla (w koncu to durne ppp,ppp sluzy tylko i wylacznie
>nabijaniu kasy tepsie, swoje sekundy, nawet ze skryptu, trwa), jesli
>kazdy kiedy zechce - po cholere komu taka identyfikacja...

automat odpada, bo nie wszystkie centrale jak na razie wysylaja
identyfikacje, ppp nawet przy 9600 wpisane ze skryptu zajmuje naprawde
ulamek sekundy (napewno ponizej jednej), z ostatnim sie w pelni
zgadzam.

>I moze w tym nadzieja na ucywilizowanie tego operatora?

nie od razu Krakow zbudowano, chociaz jakies przepisy nakladajace
obowiazek tez by nie byly dobre, a moze ???

pozdr
futszak