Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Wojtek Globus (futszak_at_WYTNIJTO.tpsasux.com)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 20:41:57 MET

On Tue, 10 Nov 1998 11:08:44 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

>Przeciez to jest wlasnie hostname...

sorry, popierdzielilo mi sie :-(

> A slupsk.tpsa.pl to juz domena. Zreszta ty nie masz ani hostname ani
>domainname - masz gole IP (RevDNS w tym Slupsku nie dziala czy jak?).

qrde nie wiem, ale z tego co ja widze wiekszosc tak sie przedstawia to
znaczy samym IP przynajmiej tutaj.
Dlaczego w takim razie jak wchodze na strone czy gdzies indziej to
jestem przedstawiany jako pppxxx.slupsk.tpsa.pl ???

>Z takimi to w wielu miejscach sie w ogole nie rozmawia - nawet nie
>wejdziesz, system przyjmuje tylko to co przez RevDNS zostanie
>potwierdzone a gole IP - tylko te ktore w /etc/hosts jawnie wpisano...
>I numerkow tepsy tam sie nie spodziewaj - tak cie telekomunikacja
>zalatwia!

Jak bede chcial to sobie wejde na przyklad zakladajac pelne konto
gdzie stam w sieci. przy okazji bede mogl sciagac sobie pliki z
roznych smiesznych miejsc z ktorych transfer to 3bps bez sleczenia
godzinami on line.

>Ja - nie. Problemem moze to byc najwyzej dla tepsy - dodatkowa robota,
>dodatkowe koszty - a ile za tak oskubane konto mozna wziac? 10zl?

za takie pieniadze to juz mozna kupic pelne konto z bodajze 5MB
pojemnosci dysku.

>Przeciez to czysty dostep - a gdyby probowali dawac normalne konta to
>zaraz bedzie wrzask o dzialania monopolizujace rynek (i poniekad
>slusznie).

bo cala sytuacja jest nienormalna i tyle. telekomunikacja to akurat
nerw gospodarki, dziedzina ktora najbardziej stymuluje jej rozwoj,
wiec powinno sie o nia dbac a nie ograniczac jej rozwoj.
szkoda ze do ML mam tak daleko :-(

>Bo o takiej koncepcji mowimy - przypisac hostname do telefonu przy
>pierwszym logowaniu w sposob niejawny (bez podprowadzenia bazy z TPSA
>nie poznasz powiazania hostname - nr telefonu) i potem jednoznacznie
>przypisywac tylko ten hostname. Zalety - zrobia to automaty,

a co jak centrala nie wysyla identyfikacji ???

>tony
>papierow odpadaja,

w tpsa ???
Ty chyba snisz.

>No i zadania specjalne co do hostname- - mozna sobie wyobrazic ze jak
>komus zalezy to za odpowiednia oplata wpisze sie go recznie do bazy
>pod taka nazwa jaka sobie zazyczy...

...co bedzie konieczne ze wzgledow bezpieczenstwa, w razie jakby sie
okazalo za jakis czas ze tpsa zastosowala jakis podejrzany algorytm...

futszak