Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 11:07:46 MET

> Toż to K...ruszwicy można dostać.
> Masz sto par:
>
> AAAAAAAA - 00000001
> AAAAAAAB - 00000002
> itd. w porządku leksykograficznym (czy jak to się tam nazywało)
> Może być nawet nie kolejne sto par, tylko jakieś tam rozrzucone...
>
> a teraz powiedz mi jakie mam hasło na swoje konto, skoro jego kod jest
> 58767433.
>
> Pozdrofki dla wszystkich jeszcze czytających ten wątek.
Dziekuje.
Juz wiem skad sie wzial watek, ze to plaintext = ciphertext.
A teraz do rzeczy.
Temat nie dotyczy abstrakcyjnej sytuacji, a wdrozenia identyfikacji tel
= idxxx w duzej firmie, dla duzej liczny uzytkownikow, z zalozenia
wszystkich abonentow telefonow, moze milion z mozliwoscia
nadmiarowosci.
No niech bedzie 2 miliony.

Wedlug znanych mi procedur, taki algorytm kodujacy nie pochodzi od
pracownika firmy, ale jest kupowany od firmy, ktora ma prawa do
algorytmu i go sprzedaje , dolacza do systemu, kupuje prawa licencyjne
do patentu itp.
Czy tak jest, czy nie, to wystarczy przejrzec literature i zebrac te 20
popularnych algorytmow kodowania, dodac do tego 20 opisanych innych klas
algorytmow kodowania i po prostu te algorytmy sciagnac np. z inetu i
zgodnie z instrukcja, opisem uruchomic
i sprawdzic wynik kodowania dla tych 100 par.
I droga eliminacji mozna okreslic klase algorytmu , a opis konkretnego
algorytmu znajduje sie w ksiazkach i jak ktos tu napisal, zasada
dzialania jest opisana.

Moze tak byc, ze sprawdzenie wszystkich znanych, opisanych algorytmow
kodujacych da wynik negatywny, zgadzam sie.

Ale paradoksalnie , zasada zapewnienia bzpieczenstwa uzytkownikow,
dziala w dwie strony.

Kazdy uzytkownik, moze przynajmniej teoretycznie, zwrocic sie z
wnioskiem o wyjasnienie , jaka to bezpieczna metoda kodowania jest
uzyta, ktora ma go chronic przez kilka lat w Inecie.

A co do tych par to nie uznalbym tego za wynik pracy profesjonalnego
algorytmu kodujacego, raczej za algorytm stworzony przez ciebie, bez
szansy na wdrozenie w jakimkolwiek systemie komputerowym.
Ale oczywiscie moge sie mylic.

Napisz choc 30 par
Jack