Re: Bezpieczne kodowanie VIP ow w WWW przez 0202122

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 10:07:33 MET

smarkacz wrote:

> [...]
> będę odpowiadał. Ponieważ jednak usiłuje wmówić mi pewne
> stwierdzenia których nie napisałem odpisuję.

> <364177D9.5D19_at_usa.net>
> -----
> Na podstawie nawet 100 przykladkow mozna okreslic klase i typ algorytmu.
> W Europie i w swiecie jest dopuszczonych i certyfikowanych do zastosowan
> w telekomunikacji jedynie okreslona liczba algorytmow szyfrujacych i ich
> certifikaty , wyniki testow sa dostepne wraz z tymi swiadectwami
> certyfikujacymi.
> Bedzie wiadomo czy to DES/RSA/crypt /...

Po co to piszesz i piszesz.

Jezeli mowimy o kodowaniu telefonu na idxxx to
numer telefonu to cyfry 0-9 i moze byc ich juz 7.

Nie plaintext, nie plaintext, nie plaintext.
Czy to do ciebie nie dociera ?
Czy udajesz ?
I dlatego pisalem o relacji odwrotnej bo jest zbior tylko ok. 1000.000
par ( tylko milion).
I relacja jest odwracalna na kazdym PC, no chyba ze algorytm bedzie
kodowal numer 1 minute.
Ale z moich obliczen dla crypta zajmie to 7 minut.

> Tak samo teraz można zebrać zastrzeżone numery telefonów i wydać
> na CD-ROM.
Nie wiem jak mozna zebrac numery zastrzezone i je wydac, nie wiem i to
mnie nie interesuje. Jezeli chcesz to je wydaj, ale numery sa po to
zastrzezone , zeby takie pozostaly chyba ?
Poza tym jak je wydasz na CD to chyba bedziesz mial wizyte z UOP u lub
innych panow, bo chyba naruszysz z kilka ustaw (m.,in. musialbys taka
baze wczesniej zarejestrowac , a na to , mam nadzieje, inspektor sie nie
zgodzi ).

A pary tel = idxxx z natury rzeczy nie beda zastrzezone, bo beda jawne
i na serwerach www beda sie same zbieraly.

Bo o ile jeszcze pamietasz to dyskusja zostala wywolana na wniosek
admina serwera www, ktory chce miec potwierdzenie z ktorego telefonu
ktos mu bruzdzi na serwerze i nie chce znac telefonu, ale jednoznaczny
idxxx tego telefonu nadawany przez numer dostepowy 0202122.

> Jeśli będzie to małpa w postaci przypisania losowego to można
> nawet Ľródła opublikować w gazecie i nic to nie da.

Sorry, nie potrafie jasniej.

Moze ktos mi pomoze , bo kolega raczy ignorowac wczesniejsze uwagi, ze
element losowosci przy brute force nie ma znaczenia.
> --
> [Jacek P. Szymański]
Jack