Re: Bezpieczne kodowanie VIP ow w WWW przez 0202122

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 15:29:56 MET

on Mon, 09 Nov 1998 09:07:33 GMT, Darius Jack wrote:

>Po co to piszesz i piszesz.
>
>Jezeli mowimy o kodowaniu telefonu na idxxx to
>numer telefonu to cyfry 0-9 i moze byc ich juz 7.
>
>Nie plaintext, nie plaintext, nie plaintext.
>********************************************
>Czy to do ciebie nie dociera ?
>Czy udajesz ?
>I dlatego pisalem o relacji odwrotnej bo jest zbior tylko ok. 1000.000
>par ( tylko milion).
>I relacja jest odwracalna na kazdym PC, no chyba ze algorytm bedzie
>kodowal numer 1 minute.
>Ale z moich obliczen dla crypta zajmie to 7 minut.

Do boju.

Jeśli podejmujesz wyzwanie to wygeneruję losowo permutację zbioru
{1..1000000}, czyli milion par (n, f(n)), dam Ci 90% tych par,
źródła programu którego użyję i oczekuję że w ciągu siedmiu
minut podasz pozostałe 100000 przypisań czyli kompletny opis
funkcji. No, niech stracę, poczekam nawet trzy godziny.

No to jak, walczysz? ;)

>Nie wiem jak mozna zebrac numery zastrzezone i je wydac, nie wiem i to
>mnie nie interesuje. Jezeli chcesz to je wydaj, ale numery sa po to
>zastrzezone , zeby takie pozostaly chyba ?

Toteż ja ich nie podaję do publicznej wiadomości.

>A pary tel = idxxx z natury rzeczy nie beda zastrzezone, bo beda jawne
>i na serwerach www beda sie same zbieraly.

Aha, czyli jeśli ja, przebrzydły admin, znam kilkanaście numerów
zastrzeżonych to one już są jawne, tak?

>Bo o ile jeszcze pamietasz to dyskusja zostala wywolana na wniosek
>admina serwera www, ktory chce miec potwierdzenie z ktorego telefonu
>ktos mu bruzdzi na serwerze i nie chce znac telefonu, ale jednoznaczny
>idxxx tego telefonu nadawany przez numer dostepowy 0202122.

Dość dobrze pamiętam.

>Sorry, nie potrafie jasniej.
>
>Moze ktos mi pomoze , bo kolega raczy ignorowac wczesniejsze uwagi, ze
>element losowosci przy brute force nie ma znaczenia.

Mówiłem, do boju. Zauważ że będziesz miał nawet źródła programu
którym utworzę tę bazę oraz na dzień dobry 90% bazy... jak chcesz
to nawet 99% i trzy godziny zamiast siedmiu minut. Co więcej,
będziesz dokładnie znał zarówno dziedzinę jak i zbiór wartości
tej funkcji.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf/]