Re: www.warszawa.pl...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 17:34:26 MET DST

nina_at_spamy.won.friko.onet.pl (Nina) writes:

> Nie. To była propozycja wprowadzenia _kryterium_ weryfikacji.
> Skoro NASK przyznaje domeny o dowolnych nazwach każdemu, kto się
> zgłosi (np. firmie Centrum Oprogramowania - domeny www.poczta.pl i
> www.warszawa.pl) to uważam, że powinien weryfikować sposób wykorzystania
> takich domen i uzależniać przedłużenie rejestracji od sposobu, w jaki
> firma nie mająca prawa do nazwy w RL wykorzystuje taką domenę w
> Internecie.

Moim zdaniem nie powinien. Ale najpierw nie powinien takich domen
w ogole rejestrowac, chyba ze ktos rzeczywiscie ma do takiej nazwy
prawo. Trudno mi jakos uznac, by takie prawo mogl miec ktos inny niz
np. rada miasta (oczywiscie jakas firma lub cokolwiek moze dzialac
w oparciu o odpowiednie upowaznienie, nie chodzi przeciez o to, by
np. burmistrz wypelnial NASKowe formularze).

> No i na przykład gdyby się okazało, że w ciągu roku firma, która
> zarejestrowała domenę warszawa.pl, wykonała wspaniały, pożyteczny serwis
> informacyjny na stronie www, rozdała warszawiakom kilka tysięcy
> darmowych kont w domenie warszawa.pl lub zrobiła coś w tym rodzaju - nie
> byłoby wątpliwości, że rejestrację można przedłużyć.

Mysle, ze wazniejsza bylaby zgoda np. radnych.

--
Krzysztof Halasa