Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 01 Sep 1998 - 15:43:54 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> : Swoja droga - co masz napisane na fakturze?
> "Za rejestracje domeny internetowej"

No to niestety nie mozesz twierdzic - przynajmniej formalnie - ze NASK
Cie okradl. Przypuszczam, ze rejestracja domeny zostala wykonana
poprawnie.

> : Moze chca po prostu zrobic jakis serwis informacyjny o Zamosciu?
> Niech robia, chwala im za to, tylko niech nie wykorzystuja do tego
> mojej domeny, maja swoje.

Ale zakladasz tu, ze nazwa "www.zamosc.pl" jest Twoja wlasnoscia,
dzieki faktowi "rejestracji domeny www.zamosc.pl" na DNSie firmy NASK.
Nigdy nie interesowalem sie za bardzo prawem, ale takie zalozenia
nie wydaja mi sie miec mocnych podstaw.

Nie wiem co powiedzialby sad w tej sprawie, ale przypuszczam, ze jednak
przyznalby prawo uzywania tej nazwy jakiemus podmiotowi rzeczywiscie
reprezentujacemu Zamosc.

> Czyli kazda firma mogaca zaslaniac sie dowolnym urzedem ma prawo
> okradac inne, pozbawione takich znajomosci, firmy?

Nie chodzi o urzad, ani ja nie jestem sedzia. Niestety zdrowy rozsadek
cos takiego podpowiada.

> Domena zamosc.pl zostala utworzona przez NASK jako publiczna domena
> regionalna. Ja zarejestrowalem jej poddomene, za co NASK wzial
> pieniadze. Dlatego tez, zadam od NASK wywiazywania sie z uslug, za
> ktore zaplacilem. Domena .pl nie jest wlasnoscia firmy NASK i nie
> moze ona z nia wyprawiac co jej sie zywnie podoba.

Akurat z ostatnim zdaniem zgadzam sie w 100%. Niestety uwazam, ze
wlasnie przekazanie domeny zamosc.pl moze byc znakiem, ze NASK
przestaje traktowac .pl jako swoja wlasnosc.

Zreszta - "a nie mowilem"?

--
Krzysztof Halasa