Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Tomasz Krawczyk (tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl)
Data: Tue 01 Sep 1998 - 19:18:11 MET DST

Krzysztof Halasa wrote in message ...
>Ale zakladasz tu, ze nazwa "www.zamosc.pl" jest Twoja wlasnoscia,
>dzieki faktowi "rejestracji domeny www.zamosc.pl" na DNSie firmy
NASK.
>Nigdy nie interesowalem sie za bardzo prawem, ale takie zalozenia
>nie wydaja mi sie miec mocnych podstaw.
>
>Nie wiem co powiedzialby sad w tej sprawie, ale przypuszczam, ze
jednak
>przyznalby prawo uzywania tej nazwy jakiemus podmiotowi rzeczywiscie
>reprezentujacemu Zamosc.

To ja sie chce spytac, kto w Polsce przyznaje wpisy do DNS w domenie
.pl. Moge sie mylic, ale z tego co pamietam to jest to wlasnie NASK.
Jesli tak to powinien byc przestrzegany jakis regulamin. Nacisk nalezy
tu polozyc na slowo przestrzegany. Kilkukrotnie slyszalem juz o
"naduzyciach?!?" ze strony NASK'u.
Wracajac jednak do sprawy. Jesli np. Pan Kazimierz B. wlasciciel firmy
"Kazimierz S.C." zazyczy sobie rejstracje domeny www.kazimierz.pl i
zostanie mu ona przyznana (pamietajmy, ze tylko NASk ma prawo
przyznawania domen), a nastepnie wladze miasta Kazimierz obudza sie i
stwierdza, ze nalezy zarejstrowac domene miejska, to maja prawo
"odebrac" do tego nieodplatnie ta domene powolujac sie tylko na to, ze
sa wladzami miasta o takiej nazwie?

IMO NIE !

Mam jeszcze pytanie. Czy istnieje organizacja nadrzedna nad NASK'iem,
lub jakies uzgodnienia miedzynarodowe, ktore precyzuja co ta
organizacja moze, a czego nie. Jesli nie ma takich uzgodnien, to ja od
dzisiaj rowniez sprzedaje domeny :)) Jesli natomiast sa, to nalezy sie
do nich odwolac.

Podsumowujac kochajmy monopole - szczegolnie te otwarte po 24.00

   Tomasz Krawczyk
tkrawczyk_at_writeme.com
    UIN - 1905051