Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 13:23:16 MET DST

Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> napisał(a) w artykule
: Ale zakladasz tu, ze nazwa "www.zamosc.pl" jest Twoja wlasnoscia,
: dzieki faktowi "rejestracji domeny www.zamosc.pl" na DNSie firmy NASK.
: Nigdy nie interesowalem sie za bardzo prawem, ale takie zalozenia
: nie wydaja mi sie miec mocnych podstaw.
:
: Nie wiem co powiedzialby sad w tej sprawie, ale przypuszczam, ze jednak
: przyznalby prawo uzywania tej nazwy jakiemus podmiotowi rzeczywiscie
: reprezentujacemu Zamosc.

Przgladnalem kilka postow Pana od zamosc.pl, ktory uzala sie nad domena i
musze stwierdzic, iz mysle, ze ten Pan probowal rejestrowac intratne domeny
w celach komercyjnych by np. odsprzedawac je z zyskiem. To sa moje
mniemania.

Co do rejestracji to jest chyba tak jak z samochodami. Rejestrujac samochód
dostaje sie numery, ktore nie sa nasza wlasnoscia. Nie do pomyslenia jest
natomiast fakt, ze rejestrujac samochod pod ciekawym numerem xxx 7777. Ktos
po miesiacu odkreci mi blachy i zacznie sam na nich jezdzic.

Jezeli do tej pory nie ma ustalen prawnych odnosnie domen w tym przypadku
to najwyzszy czas by sie takie pojawily. W przeciwnym razie takich
problemow moze byc wiecej.

Spowoduje to, iz bedzie jasna sytuacja z nowo rejestrowanymi domenami. Ze
starymi nie bo ponoc prawo nie dziala w stecz.

Piotrek