Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Tue 01 Sep 1998 - 16:35:51 MET DST

Ziemek Borowski wrote:
> [...]
> Nie do końca jestem przekonany czy był sens rejestrować w jakieś domenie
> subdomenę WWW. Nie uważam za słuszne i sensowne pozbawianie Cię
> zarejestrowanej nazwy (dla jasności: nie uważam nazwy za własność sensu
> stricto, zwłaszcza teraz, gdy trzeba co rok płacić). Ale zwróć uwagę, że

W pełni zgadzam się, że nazwa domenowa nie może być niczyją własnością.
Własnością może być znak towarowy, nazwa zastrzeżona. Można najwyżej
wymagać, żeby pierwszeństwo do rejestracji nazw mieli posiadacze
odpowiednich znaków towarowych.

Wydaje się, że naturalnym prawem miasta (nie rady miasta, która jedynie
reprezentuje jego interesy) jest prawo do dysponowania domeną
regionalną.

Spór moim zdaniem ma charakter zbliżony do przypadku gościa, który
zarejestował sobie nasa.com (czy jak to tam było), a później US DOJ go z
tej domeny okradł, jako że stwierdzili, że prawo do użytkowania nazwy
nasa wcale nie należy do niego.

Również w tym przypadku sprawiedliwym wydaje się rozstrzygnięcie sporu
na rzecz miasta Zamość, które jako jedyne w sporze może rościć sobie
pretensje do używania nazwy zamość.

To tak jakby zarejestrować sobie domenę cola.pl. Wiadomo, że można zbić
(dalejże Panie Arturze - to przecież działanie w Pana stylu) na tym
niezły interes. Ale w przyszłości znajdzie się conajmniej dwóch
pretendendów do tej domeny. Naturalnym jest jednak to, że trzeba się
liczyć, że kiedyś przyjdzie czas na oddanie jej komuś, kto ma do niej
większe prawa.

I zamiast płakać publicznie, że nam zabierają te w pocie czoła ciułane
setki domen, należy skierować sprawę do sądu, przegrać, wnieść apelację,
przegrać i wtedy nie ma już żadnych wątpliwości.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND