Re: TPNET - blokada serwera

Autor: Wojciech Małek (wmalek_at_cst.tpsa.pl)
Data: Sat 21 Feb 1998 - 18:01:19 MET

Witam

Kilka słów wyja¶nienia. Przyczyną mojej decyzji nie był spam jednego
człowieka, ale ustawicznie powtarzające się skargi róznych uczestników grup
dyskusyjnych na częste przypadki wyjątkowo obelzywych wypowiedzi,
szczególnie nieprzyjemne było to, że wysyłający te posty podszywali się pod
rzeczywistych uczestników dyskusji. Filtrowanie nic nie dało, poza tym czy
jest kto¶ mądry, kto ustali regułu filtrowania? Czy na grupie pl.soc.seks
można użyć słowa "cipka" czy nie? Nie będę bawił się w takiego cenzora. Więc
próbowałem sprawdzić, czy centrale telefoniczne, do których podpięci byli ci
"użytkownicy" zwracają CLI, nie zwracały. Problem dotyczy przede wszystkim
Warszawy, Wrocławia i Katowic. Nie będe się upierał przy tej decyzji,
zwłaszcza że w takiej sytacji nie ma słusznych decyzji. Faktem jest, że w
najbliższym czasie, nie będzie włączone zwracanie CLI na centralach, wobec
czego nie będzie możliwa idnetyfikacja. Więc je¶li kto¶ jest tak mądry, że
jest w stanie podać Salomonowe rozwiązanie, proszę bardzo. Można wyłączyć
dostęp tylko dla w/w miast, ale to też ma wady.