Re: Serwery w3cache

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 01:04:59 MET

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> Nie calkiem rozumiem, dlaczego ich bronisz.

Nie bronię ich. Uważam tylko, że nieprawidłowo czasem oceniasz sytuację.
Gdyby microsoftowi nie zależało na obcinaniu ruchu, to ustawiłby
expires'a na rok 1970. Po co za każdym razem bawić się w obliczanie
aktualnej daty? To że wybrali 5 minut względem czasu pobrania zasobu, że
zużywają za każdym razem parę taktów procesora więcej, że komuś chciało
się wpisać tych parę linijek w odpowiednie miejsce po to, żeby czas był
obliczany względem aktualnego - to wszystko sugeruje, że ktoś jednak
pomyślał na tym, żeby pozwolić na pewne cacheowanie, ale jednocześnie
zapewnić, że serwis jest świeży.

BTW. Jak wchodzę na /pub/Linux/Documentation to zawsze robię parę
reloadów. Dlatego, że zależy mi na aktualnych informacjach, a nie z
przed tygodnia. I teraz powiedz mi, gdzie tu są oszczędności? A przecież
można użyć mod_expires. LDP nie zmienia się kilka razy dziennie i można
wpisać A86400. Wtedy nic bym nie musiał reloadować, bo wiedziałbym (i co
ważniejsze - mój cache by wiedział), że mam na pewno świeże informacje.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340