Re: Serwery w3cache

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 02:55:17 MET

Jaroslaw Lis wrote:
> Oraz stracilem:
> 1) czas [wtedy gdy cache kiepsko dzialal - ja go niestety nie mam w
> pokoju]

A co się dzieje jak sieć na wyjściu kiepsko działa? Wtedy zyskujesz.

> 2) pieniadze [wiesz jakie maszyny marnuja sie na cache'owanie?
> Marnuja sie ... bo moglaby stac u mnie na biurku :-)]

Rachunek ekonomiczny przemawia na korzyść cacheów. Jakie masz łącze?
1Mbps? Cache zaoszczędza 40% ruchu tak? Jakiej maszyny potrzeba, żeby te
40% z 1Mbps zaoszczędzić? Moim zdaniem komputerek z roczną amortyzacją
rzędu 1000 zł spokojnie wystarczy. A ile kosztuje rocznie te 600kbps,
które zaoszczędzasz? Oczywiście to tylko wartości przykładowe. Podstaw
własne wielkości i wyjdzie, że to się baaardzo opłaca. A za to co się
zaoszczędzi, kupisz sobie jeszcze parę nowych maszyn na swoje biurko.

> 3) siec [na tej maszynie mozna by kolejny mirror postawic - wieksze
> zyski by dawal.

A czymże jest cache jeśli nie inteligentnym mirrorem, który na dodatek
nie ściąga całego śmiecia, ale tylko to co jest potrzebne? Jak zwykły
mirror może być w tej kwestii lepszy?

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********