Re: Serwery w3cache

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 02:38:03 MET

Jaroslaw Lis wrote:

> On Sat, 25 Oct 1997 00:02:35 +0200, "Michał Mosiewicz"

> Nie rozumiem - z czego masz logi ze wychwytujesz ile osob z cache nie
> korzysta?

Ustawiasz jeden zasób w serwerze nie cacheowany. W ten sposób każde
odwołanie do tegoż zasobu zostanie zarejestrowane. Wszystko jedno, czy
pójdzie przez cache, czy bezpośrednio. Dla takich zasobów cache działa
tylko jako proxy.

Oczywiście, z tym jest jeszcze nadal sporo roboty, bo musisz rozróżnić,
co było w3cache'm, a co było zwykłym userem. Nie wszystko da się
rozpoznać. Ale znakomitą większość ruchu z cacheów jesteś w stanie
odróżnić poprzez informację w 'user_agencie' albo w innych nagłówkach.

Oczywiście zawsze zostanie pewien margines błędu. Niemniej jednak można
już na podstawie takich danych wyciągać wnioski statystyczne.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340