Re: Serwery w3cache

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 19:44:07 MET DST

Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net>:

> Odnośnie tego, czy jest się o co bić, to myślę, że z czasem to do ludzi
> dotrze. Niekoniecznie nauczą się konfigurować browser sami, ale
> producenci serwisów nauczą się nakierowywać ich browsery tam, gdzie
> trzeba (HTTP/1.1 305 Use Proxy).

niestety na razie niektorzy (np. www.microsoft.com) robia inaczej,
tzn. wymuszaja na cache'ach kazdorazowe odswiezanie, podajac sfalszowana
wartosc pola 'Last-modified', oraz wstawiajac w 'Expires' przeszla date.
Oczywiscie to zachowanie jest calkiem swiadome. Microsoftowi przeciez
wcale nie zalezy na oszczedzaniu lacz, za ktore placa inni, tylko o tym,
zeby na ich serwerach w logach bylo jak najwiecej 'hitow'.
w przeciwnym razie znacznie wiecej polaczen konczyloby sie z w3cache'ach
i nie docieralo nigdy do serwera 'zrodlowego'.

> PS. A w ogóle, to uważam, że na wszystkich routerach należy zafajerłolić
> tcp/80 i zastąpić go routingiem ICP. To ostatecznie przełamie niechęć
> użytkowników.

nawiasem mowiac coraz wiecej duzych operatorow i providerow tak wlasnie
robi. w slangu to sie nazywa 'singapore solution'.

--w