Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 06:21:09 MET

Artur Czechowski wrote:

> Sorry, ale jaki regulamin ?
(...)
> Poza tym regulaminy nie sa po to, aby chronic uzytkownikow, ale aby
> dac administratorowi podstawy do dzialania. Po to, zeby potem taki jeden
> z drugim nie czepial sie "jakim prawem on to robi". Zreszta w moim poprzednim
> postingu na ktorys z wątków związanych z tematem wspomniałem szerzej,
> że administrator w ramach swojego serwera może zrobić wszystko (najwyżej
> go potem dyrektor wezwie na dywanik ;)
(...)
> Żeby nie gadać po próżnicy... Regulamin u mnie w pracy się właśnie
> w bólach rodzi. W bólach, bo trudno przewidzieć wszystko, co user może
> wymyśleć. A _przede wszystkim_ regulamin ten będzie mi dawał uprawnienia
> do ingerencji w przypadku jaskrawych nadużyć sieci (a do takich bym zaliczył
> również Twoje reklamy, od których się zaczęła taka dyskusja).

I w porzadku. Jezeli w regulaminie bedzie jakas definicja tych naduzyc,
a do tego informacja, ze przypadki nieujete w regulaminie rozstrzyga
administrator -
swietnie.

Jezeli to mozliwe, to po zakonczeniu prac nad nim przeslij mi, prosze,
kopie. Zamieszcze ja jako przyklad pierwszego takiego aktu prawnego w
Polsce.

> Jako pracownik Instytutu miałbyś po prostu zablokowany dostęp do usług
> sieciowych, zaś jako komercja... Cóż - w umowie będzie punkt o treści
> mniej więcej takiej:
> Umowa może zostać zerwana w trybie natychmiastowym w przypadku stwierdzenia
> nadużywania usług sieciowych w sposób utrudniający innym używanie sieci.

Prosze bardzo. Popieram rekami i nogami. Naprawde i bez zastrzezen.
Lepsze jest nawet przesadnie twarde prawo, niz jego brak.

> A takim nadużyciem jest (a raczej była) Twoja reklama.
> Tak na zakonczenie mam do Ciebie pytanie: Czy wciaz uwazasz, ze rozeslanie
> przez Ciebie tekstu reklamowego do kilku grup (niezupelnie zwiazanych
> tematycznie) nie było nadużyciem sieciowym ?

Jak najbardziej uwazam, ze nie bylo. A oceniam to nie wedlug wlasnej
intuicji, tylko wedlug zasad spisanych i akceptowanych przez kilkaset
osob - a wiec znacznie wieksza grupe, niz uczestnicy tej dyskusji. Spis:
http://www.vix.com/spam/participants.html

> --
> Artur Czechowski <arturcz_at_cyf.gov.pl>

Pozdrawiam,

--
Piotr "SQLasek" Skulski           http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek
                                   mailto:sqlasek_at_snack.p.lodz.pl